جهاد اسلامی: آمریکا ذلیلانه افغانستان را ترک کرد

جهاد اسلامی: آمریکا ذلیلانه افغانستان را ترک کرد
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 16:23

رئیس بخش سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ایران را یک قدرت منطقه‌‌ای رو به رشد خواند و در گریز به موضوع افغانستان گفت، آمریکا با تمام خدم و حشم خود به شکلی تحقیرآمیز افغانستان را ترک کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد الهندی» رئیس بخش سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشستی به آخرین تحولات فلسطین و منطقه گزیر زد.

نبرد سیف‌القدس

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی گفت، نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) مانند رویارویی‌های قبلی نبود و با آنها تفاوت داشت. این نبرد تصویری پیروزی مقاومت را در برابر تمام جهان ترسیم کرد.

وی افزود، نبرد مذکور ثابت کرد که قدس قطب‌نما و خط قرمز است و علیرغم تمام تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به این مکان شریف، همچنان در دل تمام ملت فلسطین جای دارد.

نبرد سیف القدس در ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۱) و در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی و قدس رخ داد و ۱۱ روز به طول انجامید. مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

افغانستان

الهندی در خصوص آخرین تحولات افغانستان هم گفت، آمریکا با تمام خدم و حشم، ارتش و متحدان خود، به شکلی تحقیرآمیز و بدون تضمین منافع یا رعایایش، افغانستان را ترک کرد. جنبشی که تروریستی خوانده شده (طالبان) با اشغالگر آمریکایی می‌جنگد.

ایران

وی درباره ایران هم تصریح کرد، ایران به یک قدرت منطقه‌‌ای رو به رشد تبدیل شده که مایحتاج و سلاح خود را تأمین می‌کند و استقلال و سیاست مورد نظر خود را دارد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را با هدف جلوگیری از «ارتقای سلاح» و کمک به مقاومت علیه رژیم اسرائیل پیاده کرد (اما موفق نبود).

الهندی تأکید کرد، ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای انواع محاصره را تحمل کرد.

کمک مالی قطر

وی در خصوص کمک مالی قطر به نوار غزه که قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) وارد غزه شود، گفت، این کمک برای حل مشکل غزه نیست بلکه برای حل مشکل رژیم اشغالگر است، صهیونیست‌ها بویژه شهرک‌نشین‌های مجاور غزه (به خاطر اقدامات مقاومت) نمی‌توانند بخوابند.

الهندی ادامه داد، مذاکره به خاطر مذاکره، بیفایده و هدر دادن وقت است. قدس تنها برای فلسطینی‌ها نیست بلکه قبله امت اسلام است.

اخیرا، رئیس کمیته بازسازی غزه وابسته به وزارت خارجه قطر از حصول توافق بر سر سازوکار انتقال کمک مالی قطر به غزه خبر داد.

پربیننده ترین خبرها