هیئت مذاکره‌کننده طالبان وارد ولایت «پنجشیر» شد

هیئت مذاکره‌کننده طالبان وارد ولایت «پنجشیر» شد
چهارشنبه 3 شهريور 1400 - 18:44

یک عضو کمیسیون فرهنگی طالبان از سفر هیئتی از این گروه برای مذاکره با «احمد مسعود» و شماری از شخصیت‌های سیاسی دیگر به ولایت پنجشیر در شمال افغانستان خبر داد.

العالم - جهان اسلام

خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های افغانستان اعلام کرد که مفتی انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان تائید کرده است که هیئتی از این گروه برای مذاکره و گفتگو با احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر علیه طالبان و شماری از شخصیت‌های سیاسی دیگر به این ولایت واقع در شمال افغانستان رفته است.

بر اساس اعلام آناتولی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان با بیان اینکه رایزنی‌ها میان دو طرف به صورت جدی ادامه داشته است، گفت که مسئله پنجشیر از راه مسالمت آمیز حل خواهد شد.

فهیم دشتی، مسئول رسانه‌ای نیروهای مقاومت مردمی در پنجشیر روز گذشته به آناتولی گفته بود: ما عمیقاً باور داریم که می‌توان مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کرد؛ مذاکرات معنا داری که آینده مردم افغانستان را تأمین و تحقق عدالت اجتماعی را تضمین کند. باید دولتی فراگیر و مورد قبول تمام طرف‌ها و اقوام و احزاب در افغانستان حاکم شود و با دنیا روابط حسنه داشته باشد.

این در حالی است که احمد مسعود که فرماندهی نیروهای مخالف طالبان را در ولایت پنجشیر بر عهده دارد، طی ویدئویی که اخیراً منتشر شد گفته است: به قیمت جانمان از افغانستان حمایت می‌کنیم. اگر طالبان به پنجشیر حمله کند به هیچ وجه این ولایت را تنها نخواهم گذاشت.

پربیننده ترین خبرها