خنثی‌سازی اقدام یک گروه برای دستکاری در انتخابات عراق

خنثی‌سازی اقدام یک گروه برای دستکاری در انتخابات عراق
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 12:33

دستگاه قضایی عراق اعلام کرد که موفق شده است یک گروه فعال در فضای مجازی را که یک سیاستمدار این کشور آن را با هدف دستکاری در انتخابات هدایت می‌کرده، خنثی کند.

العالم - عراق

شورای عالی قضایی عراق، امروز (پنجشنبه)، از دستگیری یک گروه که قصد دست‌کاری در نتایج انتخابات آتی عراق و ایجاد هرج و مرج سیاسی در این کشور را داشت، خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ناس نیوز»، دستگاه قضایی عراق به نقل از قاضی تحقیقات این پرونده اعلام کرد که سیستم قضایی این کشور پس از انجام تحقیقات موفق به کشف گروهی از آخاذان در فضایی مجازی شده که هدف اول آن‌ها زمینه‌سازی برای دست‌کاری در نتایج انتخابات آتی عراق و هدف دوم آن‌ها ایجاد هرج و مرج سیاسی در کشور عراق بوده است.

قاضی تحقیق این پرونده اضافه کرد که این گروه قصد تخریب وجهه شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور عراق را داشته است.

طبق این بیانیه، یکی از سیاستمداران با گروهی از آخاذان در خانه خود دیدار داشته و مسئله انتخابات و رسانه آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است و در نتیجه پیشنهاد ایجاد یک باند چندصدایی را در فضایی مجازی پیشنهاد کرده است.

مطابق با اعلام قاضی پرونده: «ایده ایجاد یک کانال در برنامه تلگرام از جانب یکی از متهمان مطرح شده است که شماره تماس جعلی یک مشترک از خارج کشور عراق به آن اختصاص داده می‌شود. این کانال "سیده الخضراء" نام می‌گیرد و نشر [مطالب] و هدف قرار دادن [شخصیت‌ها] با هدف افزایش هرج و مرج سیاسی و افزایش اختلافات میان احزاب سیاسی آغاز می‌شود».

در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه متهمان تحت بازداشت قرار دارند، آمده است از سه فردی که تا این لحظه متهم شناخته شده‌اند، دو تن اعتراف کرده‌اند.

تحقیقات همچنیان برای شناخت باقی افرادی که در این اقدام دست داشته‌اند، ادامه دارد.

دستگاه قضایی عراق همچنین توضیح داد: «این گروه با استفاده از عده‌ای از کارشناسنان سعی بر دستکاری در انتخابات پارلمانی آتی و توهین به رقابت‌کنندگان را داشته است. این مسئله جنایتی بزرگ به شمار می‌رود که می‌تواند نظامی سیاسی و تصویر حضور سیاسی افراد را تضعیف کند».

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها