گزارش العالم از آخرین تحولات افغانستان/ عدم تایید هشدارهای حملات تروریستی به فرودگاه کابل / خروج نظامیان ترکیه از افغانستان به دنبال مخالفت طالبان

گزارش العالم از آخرین تحولات افغانستان/ عدم تایید هشدارهای حملات تروریستی به فرودگاه کابل / خروج نظامیان ترکیه از افغانستان به دنبال مخالفت طالبان
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 16:17

خبرنگار العالم در افغانستان گزارش داد، هنوز تایید نشده که هشدارهایی که درباره احتمال حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل منتشر شده، واقعیت دارد یا صرفا اظهارات رسانه‌ای است.

العالم- آسیا

به گزارش خبرنگار العالم، آمریکا و انگلیس، امروز- پنجشنبه- از احتمال وقوع حمله تروریستی در اطراف فرودگاه کابل خبر دادند و از شهروندانشان خواستند هرچه زودتر محل را ترک کنند.

خبرنگار العالم در افغانستان تصریح کرد، طالبان تا به این لحظه درباره هشدارهای آمریکا و انگلیس درخصوص حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل اظهارنظر نکرده‌اند.

خبرنگار العالم همچنین درخصوص اخبار منتشر شده در باره درخواست کمک طالبان از ترکیه برای اداره فرودگاه کابل، گزارش داد، به دنبال مخالفت طالبان با حضور ترکیه در افغانستان، طرف تُرک در حال خارج کردن نیروهایش از این کشور است ولی در عین حال گفته می‌شود طالبان از ترکیه برای اداره فرودگاه کابل تقاضای کمک فنی کرده است.

در همین حال یک مقام دولتی ترکیه گفته است، با توجه به تصمیم دولت ترکیه برای خارج کردن نیروهای خود تا پایان ماه آگوست درخواست طالبان برای به عهده گرفتن این ماموریت خطرناک، دولت ترکیه را در برابر تصمیم دشواری قرار داده است.

نظامیان ترکیه بخشی از نیروهای ناتو در افغانستان بودند و هنوز هم صدها نفر از نیروهای این کشور در فرودگاه کابل مستقرند.

پربیننده ترین خبرها