وزیر خارجه سوریه با تبریک به امیرعبداللهیان بر مقابله مشترک با استکبار تاکید کرد

وزیر خارجه سوریه با تبریک به امیرعبداللهیان بر مقابله مشترک با استکبار تاکید کرد
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 17:40

وزیر خارجه سوریه در پیام تبریک خود به وزیر خارجه جدید ایران ابراز امیدواری کرد، روابط دو جانبه کنونی در راستای خدمت به منافع مشترک دو طرف و نیز تقویت ایستادگی دو کشور در مقابله با قوای استکبار جهانی ادامه یابد.

العالم - ایران

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه انتصاب «حسین امیرعبداللهیان» به عنوان وزیر خارجه ایران را صمیمانه تبریک گفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، المقداد در پیام تبریک خود گفت، انتصاب امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه با خشنودی همه کسانی روبه‌رو شده که از تجربه وی در امور بین‌المللی و منطقه آگاهند.

وی در ادامه برای وزیر خارجه ایران آرزوی موفقیت کرد و در ادامه ابراز امیدواری کرد که همکاری کنونی میان وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در راستای خدمت به منافع مشترک دو طرف و نیز تقویت ایستادگی دو کشور در مقابله با قوای استکبار جهانی ادامه یابد.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور چهارشنبه (دیروز) با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

پیش از این، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت ، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن و افرادی دیگر نیز به وزیر امور خارجه جدید ایران تبریک گفتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها