حمله تروریستی داعش در کابل؛ طرح آمریکایی "ایجاد هرج و مرج خلاقانه" و حمام خون

حمله تروریستی داعش در کابل؛ طرح آمریکایی
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 23:25

هنوز 24 ساعت از هشدارهای آمریکا، استرالیا و انگلیس به اتباع‌شان در افغانستان درباره حمله تروریستی قریب‌الوقوع در اطراف فرودگاه بین‌المللی کابل نگذشته بود، که حمله خونین در این منطقه به‌وقوع پیوست و منابع آمریکایی، داعش را مسئول آن اعلام کردند.

العالم- کشکول

انفجار مهیب کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند و طی آن فرودگاه هدف قرار گرفت. مسئولان آمریکایی اولین کسانی بودند که اعلام کردند این انفجارها انتحاری هستند و گروه تروریستی داعش مسئول آن هستند. ویدیوها و تصاویری که از صحنه انفجار منتشر می‌شود نشان می‌دهد که قربانیان آن طبق معمول، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان هستند. بله، خون بی‌گناهان به دستور امریکا پایمال می‌شود.

به نظر می‌رسد پروژه طرح "ایجاد هرج و مرج خلاقانه" که از زمان دولت "جورج بوش" آغاز و توسط وزیر خارجه‌اش "کاندولیزا رایس" در سال 2005 اعلام شد، همچنان در حال اجراست و در واقع آمریکا مصر است آن را در منطقه ما از افغانستان گرفته تا عراق و سوریه و لبنان به اجرا دربیاورد. بدیهی است آمریکا بعد از 20 سال از اشغال افغانستان و سپس خروج هرج و مرج‌گونه از این کشور، همچنان در این کشور آشوب ایجاد می‌کند لذا درباره حمله تروریستی هشدار می‌دهد که چند ساعت بعد نیز رخ می‌دهد؛ انفجاری که به گفته مقامات آمریکا، داعش مسئول آن است. پیشتر نیز گزارش‌های تقریبا موثقی منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا پیش از خروج، عناصر این گروه را از سوریه و عراق و از داخل زندان‌های "قسد" به افغانستان منتقل کرد.

به نظر می‌رسد که داعش در حال اجرای ماموریت کثیف آمریکا در افغانستان است. خروج هرج و مرج‌گونه آمریکا از افغانستان باعث شد که طالبان بدون درگیری و مقاومت نیروهای امنیتی افغانستان، بخش اعظمی از کشور را تحت کنترل خود بگیرد. بدیهی است که آمریکا با این اقدام درصدد ایجاد جنگ و درگیری داخلی در افغانستان بوده؛ در همین حال غربی‌ها و در راس آنها انگلیس به جای دعوت بر گفت‌وگوهای افغانی- افغانی برای حل اختلافات، دم از حمایت از مقاومت علیه طالبان می‌‌زند.

آمریکا و غرب بعد از عقب‌نشینی از افغانستان هدف واحد و واضحی، یعنی ایجاد هرج و مرج و آشوب در این کشور، را دنبال می‌کند، که در وهله نخست همسایگان افغانستان، از جمله ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان و قطعا چین و روسیه، هدف این آشوب قرار می‌گیرند. هرج و مرج در خاورمیانه و اینک در جنوب آسیا در بحبوحه شیوع کرونا و فروپاشی اقتصادی جهانی تشدید می‌شود.

تسلیحات، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی و "هرج و مرج خلاقانه" غربی‌های مدعی دفاع از حقوق بشر است که هزاران افغانی، لبنانی، سوری و کودکان یمن را به کام مرگ کشانده است؛ این‌همه کشتار و آشوب‌افکنی در وهله نخست برای سرکوب کردن محور مقاومت و همچنین هدف قرار دادن روسیه و چین صورت می‌گیرد. بله نظریه غربی‌ها شفاف است: "من و بعد از من سیل".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها