نگرانی سنتکام از حملات بیشتر داعش به آمریکایی‌ها در افغانستان

نگرانی سنتکام از حملات بیشتر داعش به آمریکایی‌ها در افغانستان
جمعه 5 شهريور 1400 - 12:57

فرمانده سنتکام با ابراز نگرانی درباره حملات احتمالی بیشتر داعش به نظامیان آمریکایی مستقر در فرودگاه کابل، گفت باید هرچه سریعتر برای این وقایع آماده شوند.

العالم - آمریکا

بعد از انفجارهای روز گذشته در کابل که ۱۳ نظامی آمریکایی و ۹۰ شهروند افغان را به کام مرگ کشاند، نیروهای واشنگتن در فرودگاه کابل خود را برای حملات بیشتر گروه تروریستی داعش آماده می‌کنند.

«فرانک کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی سنتکام امروز (جمعه) گفت فرماندهان نظامیان آمریکایی در افغانستان نگران حملات بیشتر داعش به فرودگاه کابل، از جمله حملاتی به شکل پرتاب راکت یا خودروهای بمب‌گذاری شده، هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مک‌کنزی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی در کابل باید هر کاری می‌توانند برای آماده‌شدن جهت مقابله با این حملات انجام دهند، توضیح داد که واشنگتن اطلاعاتی را درباره داعش در اختیار گروه طالبان قرار داده‌اند و باور دارد که طالبان حتی تعدادی از حملات را خنثی کرده است.

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود که آمریکا فارغ از خطر حملات بیشتر به فرودگاه کابل، روند تخلیه اتباع خارجی از افغانستان را ادامه می‌دهد زیرا هنوز حدود یک هزار تبعه آمریکایی در این کشور حضور دارند.

یک مقام امنیتی غربی مستقر در فرودگاه کابل نیز امروز به رویترز گفت سرعت پروازهای خروجی از افغانستان افزایش یافته و دارندگان پاسپورت آمریکا اجازه ورود به فرودگاه را پیدا کرده‌اند.

همزمان یک دیپلمات نیز که خواست نامش فاش نشود، خبر داد طالبان قرار است تدابیر امنیتی اطراف فرودگاه کابل را تقویت کند زیرا آنها مسئول برقراری امنیت در افغانستان هستند و باید تحقیقاتی را درباره شبکه داعش در کشورشان انجام دهند.

یک سخنگوی سنتکام نیز خبر داد که علاوه بر کشته‌شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در انفجارهای دیروز، ۱۸ نیروی این کشور نیز در پی حملات روز گذشته مجروح شدند.

بامداد امروز همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تروریست‌ها نمی‌توانند مانع آنها شوند گفت که مأموریت خروج شهروندان آمریکا و متحدان افغانستانی آمریکا ادامه خواهد یافت. (جزئیات بیشتر)

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها