اهداف نشست همسایگان عراق در بغداد

اهداف نشست همسایگان عراق در بغداد
جمعه 5 شهريور 1400 - 17:43

نوید بهروز مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد از آغاز نشست کشورهای همسایه عراق در بغداد با مشارکت رهبران و نمایندگان چندین کشور از ساعت 12 ظهر فردا خبر داد که هدف از آن مذاکره منطقه ای بین المللی برای برقراری امنیت در عراق و منطقه و توسعه مشارکت اقتصادی است.

العالم عراق

وی در گفت وگوی مستقیم با شبکه العالم گفت این کنفرانس دو هدف اصلی داد نخست همکاری امنیتی و سیاسی و دوم همکاری و مشارکت اقتصادی که در راس همکاری های امنیتی؛ مساله مبارزه با تروریسم قرار دارد.

وی افزود: نکات مهم این اجلاس گرد هم آوردن همسایه های عراق به جز سوریه است که بزرگترین غائب این کنفرانس بود اما کشورهای ایران، ترکیه ،عربستان،کویت ،اردن ،مصر،فرانسه و قطر دور یک میز گرد هم می آیند.

خبرنگار العالم گفت: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در نشست فردا شرکت می کند.

فردا شنبه بغداد شاهد برگزاری اجلاس همکاری و مشارکت با حضور شماری از رهبران و نمایندگان کشورهای منطقه و بین المللی خواهد بود و هدف از این کنفرانس بررسی همکاریها در زمینه های امنیتی ، اقتصادی و ثبات سیاسی است.

وزارت امور خارجه ایران نیز هیاتی به ریاست حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه برای مشارکت در کنفرانس راهی بغداد خواهد کرد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق دیگر اهداف علنی کنفرانس را همکاری در زمینه مسائل امنیتی و اقتصادی و ثبات سیاسی برشمرد که فرصتی برای کاهش دادن شدت تنش های منطقه است.

پربیننده ترین خبرها