پاسخ نجیب میقاتی به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به لبنان

پاسخ نجیب میقاتی به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به لبنان
شنبه 6 شهريور 1400 - 02:34

نخست‌وزیر مکلف لبنان به منتقدان ارسال کشتی نفتی ایران به کشورش پاسخ داد و گفت که «ما بدون داشتن گزینه جایگزین نمی‌توانیم به این کشتی نه بگوییم».

العالم-لبنان

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مورد ارسال کشتی نفتی ایران به لبنان اعلام کرد که «اجازه اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان را نخواهیم داد».

به نوشته رویترز، میقاتی خطاب به اتحادیه عرب و دیگر منتقدان ارسال کشتی ایران گفت که «ما بدون داشتن گزینه جایگزین نمی‌توانیم به کشتی ایرانی نه بگوییم. من با هر چیزی که به منافع لبنان آسیب بزند، مخالفم».

وی در ادامه تصریح کرد: همچنان موانع بزرگی بر سر راه تشکیل دولت در سایه بحران اقتصادی و سیاسی وجود دارد.

میقاتی که سومین شخصیت سیاسی لبنان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود که برای تشکیل دولت در این کشور انتخاب شده است، تأکید کرد که «اوضاع لبنان همچنان بسیار خطرناک است».

در حالی که لبنان همچنان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از دو نفتکش ایرانی که قرار بود به مقصد این کشور حرکت کنند روز پنجشنبه آب‌های جمهوری اسلامی را ترک کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتیTankerTrackers. com، که انتقال محموله‌های نفتی را ردیابی می‌کند، این کشتی ایران حاوی «سوخت برای شبکه برق» است.

این پایگاه در توییتر خود اعلام کرد که انتظار می‌رود کشتی دوم ایران «که در حال بارگیری بنزین است» فردا آب‌های این کشور را ترک کند.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که قرار است یک تانکر پر از سوخت «طی ساعات آینده» از ایران عازم این کشور شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها