وزیر خارجه سعودی:‌ ریاض از گفت‌وگو حمایت می‌کند

وزیر خارجه سعودی:‌ ریاض از گفت‌وگو حمایت می‌کند
شنبه 6 شهريور 1400 - 16:24

وزیر امور خارجه سعودی در جریان سخنرانی خود در اجلاس بغداد گفت که ریاض از صلح و گفت‌وگو حمایت می‌کند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه سعودی، بعدازظهر امروز (شنبه)، در اجلاس بغداد سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر امور خارجه سعودی در جریان سخنرانی خود اظهار داشت: «اجلاس بغداد در زمانی برگزار شده است که منطقه ما نیاز به هماهنگی دارد. ما از الکاظمی به خاطر دعوت عربستان سعودی برای مشارکت در اجلاس بغداد تشکر می‌کنم».

فیصل بن فرحان ادامه داد: «عربستان سعودی به تلاش برای تقویت ثبات عراق همچنان ادامه می‌دهد. ما بر حمایت خود از عراق در تمامی سطوح تأکید می‌کنیم. گذرگاه مرزی "عرر" یک مسیر اقتصادی میان عربستان سعودی و عراق خواهد بود».

بن فرحان اضافه کرد:‌ «عربستان سعودی از دولت [عراق] به ریاست الکاظمی در راستای تضمین ثبات و شکوفایی این کشور و همچنین تلاش‌های عراق در مبارزه با داعش و کنترل تسلیحات غیرقانونی حمایت می‌کند».

وی همچنین اظهار داشت:‌ «ریاض از صلح و گفت‌و‌گو حمایت و بر حاکمیت عراق تأکید می‌کند».

اجلاس بغداد امروز پس از ورود «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «صباح خالد الصباح» نخست‌وزیر کویت، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات عربی متحده و فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی به خاک عراق آغاز به کار کرد.

با آنکه از این اجلاس با عنوان نشست همسایگان عراق یاد می‌شود؛ اما سوریه دعوتی از عراق برای مشارکت در این نشست دریافت نکرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، سفیر مسکو در بغداد به نمایندگی از طرف کشورش در اجلاس مذکور حضور پیدا خواهد کرد.

هدف از برگزاری این نشست کاهش تنش در منطقه و تمرکز بر تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی عنوان شده است.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق اخیرا در گفت‌وگویی مطبوعاتی در خصوص سوریه بیان کرد که روابط بغداد و دمشق خوب است، اما مسئله حضور سوریه در این اجلاس مورد اختلاف است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها