امیر قطر: عراق باید به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برسد

امیر قطر: عراق باید به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برسد
شنبه 6 شهريور 1400 - 16:28

امیر قطر در نشست بغداد گفت که کشورش همه تلاش‌ها را برای تثبیت ثبات و امنیت در عراق به کار خواهد گرفت.

العالم - عراق

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، امروز (شنبه) در افتتاحیه نشست بغداد به سخنرانی پرداخت و گفت که عراق می‌تواند نقش فعالی در صلح و امنیت منطقه ایفا کند.

به نوشته الجزیره، او گفت که دوحه بر وحدت ملی و تقویت نهادهای حاکمیتی عراق تأکید دارد و این مسائل را گام مهمی برای توسعه عراق می‌داند.

تمیم بن حمد، تأکید کرد که قطر در راستای بازیابی نقش تاریخی عراق و جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد، تلاش می‌کند و اطمینان دارد که عراق دارای ظرفیت‌های بالایی از جمله نیروی انسانی مستعدی جهت بازیابی منابع قدرت خویش است.

امیر قطر همچنین گفت که برخی کانون‌های بحران‌زا در منطقه امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند. او به طور مستقیم اشاره‌ای به این کانون‌ها نکرد.

اجلاس بغداد امروز پس از ورود «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «صباح خالد الصباح» نخست‌وزیر کویت، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات عربی متحده و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی به خاک عراق آغاز به کار کرد.

با آنکه از این اجلاس با عنوان نشست همسایگان عراق یاد می‌شود؛ اما سوریه دعوتی از عراق برای مشارکت در این نشست دریافت نکرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، سفیر مسکو در بغداد به نمایندگی از طرف کشورش در اجلاس مذکور حضور پیدا خواهد کرد.

هدف از برگزاری این نشست کاهش تنش در منطقه و تمرکز بر تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی عنوان شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها