جدال آمریکا و چین درباره منشا کرونا؛ مسئول کیست ؟

جدال آمریکا و چین درباره منشا کرونا؛ مسئول کیست ؟
يکشنبه 7 شهريور 1400 - 20:55

در حالی که هشدارهای کشورهای مختلف جهان درباره خطرات ویروس دلتا افزایش یافته و  فریادها برای تسریع در واکسینه شدن جهان بالا گرفته،آمریکا و چین یکدیگر را به ایجاد ویروس کرونا متهم می کنند.

العالم- كشكول

در حالی که ویروس کرونا مردم جهان را به خاطر نسبت ابتلا و شمار متوفیان و وضعیت بهداشتی نامناسب برخی از کشورها به خود مشغول داشته گزارش های امریکا و چین همچنان رنگ و بوی سیاسی کاری به خود گرفته و این گزارش ها؛ اتهاماتی درباره عامل پیدایش این ویروس را بیان می کند.

وزارت خارجه چین اخیرا با صدور بیانیه ای اعلام کرد گزارش آمریکا درباره این ویروس و ایجاد آن در آزمایشگاه در چین، گزارشی دروغ است و دارای اهدافی سیاسی است و گزارش فاقد هرگونه دلیل قاطعی برای اثبات ادعای خود است.

چین هدف از این گزارش را، خدشه دار کردن چهره وی در سطح جهان دانست به ویژه که هیچ نتیجه دقیقی نداشته است . این در حالی است که ناظران روابط چین وامریکا احتمال می دهند هدف از این اتهامات متقابل، سیاسی باشد و نتیجه طبیعی بحرانی بودن روابط دو کشور به ویژه بحرانی شدن روابط سیاسی و اقتصادی است.

در حالی که دنیا و برخی کشورها در شرایط دشواری در حال مقابله با این ویروس هستند، ناظران خواستار عدم سوء استفاده از این موضوع برای اهداف سیاسی و بیان حقائق شدند تا شاید بتوان این بیماری را مهار کرد به ویژه که نسبت واکسینه شدن مردم جهان علیه این ویروس برای دوز اول حدود 33 درصد و دوز دوم 24 درصد است به گونه ای که بیش از 5 میلیارد دوز در سطح جهان تزریق شده است.

شایان ذکر است در این راستا در خصوص تزریق دوزهای واکسن کرونا در کشورهای جهان بی عدالتی شده به ویژه که برخی کشورهای جهان از تامین واکسن ها لازم برای واکسینه شهروندان خود ناتوان است در حالی که برخی از کشورها جهان تزریق دوز سوم شهروندان خود را آغاز کرده اند .

صرف نظر از اهمیت بحث عامل به وجود آورنده این ویروس و ابراز این واقعیت برای جهان ، در شرایط کنونی باید برای مقابله با این ویروس تلاش شود و به کشورهای فقیر و ناتوان در مقابله با این ویروس برای حفظ جان شهروندان کمک شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها