دان شاپیرو عضو جدید میز ایران در وزارت خارجه آمریکا کیست؟

دان شاپیرو عضو جدید میز ایران در وزارت خارجه آمریکا کیست؟
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 20:14

رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی کوشیدند پیوستن دان شابیرو سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی به تیم ایران در وزارت امور خارجه آمریکا را اهرم فشار دیگری علیه ایران در مذاکرات هسته ای و موضوع بازگشت آمریکا به برجام نشان دهند.

العالم – درگوشی

آنان این گونه تلقین کردند که هدف از پیوستن شابیرو که از یک خانواده یهودی آمریکایی است، تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته ای برای تحمیل توافقی تعدیل به تهران است که نه فقط برنامه هسته ای بلکه برنامه موشکی و نقش منطقه ای ایران را نیز شامل شود.

اما کارشناسان معتقدند که این اقدام تاثیری بر ایران ندارد و تهران خواهان لغو کامل تحریمهاست و دلخوشی بایدن به چنین اقداماتی یا تحریم مجدد ایران، هرگز باعث تغییر موضع ایران در مذاکرات هسته ای نخواهد شد چرا که ایران کشوری نیست که بخواهد به خاطر فشارهای اقتصادی از اصولش عدول کند.

موضوع دیگر آنکه انتخاب یک یهودی به این مقام موضوع جدیدی نیست و نفوذ یهودیان در ساختار آمریکا کاملا آشکار است مانند آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که یک یهودی به نام روبرت مالی را به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی انتخاب کرده است.

همگان می دانند که ایران در مواضع خود ثابت قدم بوده و هرگز در زمینه هایی مانند موشکی با هیچ طرفی مذاکره نخواهد کرد به همین علت حتی شابیرو در گفت وگو با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت اعتراف کرد که سیاست ترامپ در زمینه تحریم ایران فقط باعث منزوی شدن هر چه بیشتر آمریکا شد.

امروز آمریکا به ویژه بایدن می داند که ایران فقط در زمینه هسته ای مذاکره می کند و هرگز حاضر به مذاکره درباره برنامه موشکی یا نقش منطقه ای خود نیست به همین علت مقام های آمریکایی چاره ای جز لغو تحریم های غیرقانونی شان علیه ایران ندارند.

پربیننده ترین خبرها