ابعاد خطرناک دیدار محمود عباس و گانتس

ابعاد خطرناک دیدار محمود عباس و گانتس
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 22:17

دیدار سری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باور منتقدان دارای ابعادی بسیار خطرناک برای آرمان فلسطین است.

العالم – درگوشی

منتقدان گفتند که محمود عباس در واقع با این دیدار پذیرفت که از این پس، آرمان فلسطین نه یک موضوع سیاسی بلکه فقط مساله ای انسانی است، به همین دلیل گانتس در این دیدار آمادگی تل آویو برای کمک به تقویت اقتصاد تشکیلات را اعلام کرد.

کارشناسان معتقدند که این دیدار در واقع برای نجات تشکیلات و بهبود وجهه آن در برابر افکار عمومی فلسطین انجام شده به این دلیل که این حکومت در تمام سطوح سیاسی و خدماتی با شکست مواجه شده و فساد در آن بسیار گسترده است.

هدف دیگر از این دیدار، مخدوش کردن وجهه گروههای مقاومت فلسطین به عنوان عاملان اوضاع بد معیشتی مردم و بهبود وجهه تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق بهبود وضعیت اقتصادی مردم است تا پوشش لازم برای خیانت تشکیلات در زمینه اجرای توطئه های صهیونیستی آمریکایی برای حذف آرمان فلسطین فراهم شود.

تمام گروههای مقاومت فلسطین با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که این دیدار خنجری به پشت مردم فلسطین است به این دلیل که پس از این دیدار بود که گانتس علنا اعلام کرد که دیگر با تشکیلات فلسطین مذاکره سیاسی نخواهد داشت و هر آنچه که در جلسات بعدی مطرح خواهد شد، فقط درباره بهبود اوضاع معیشتی، اقتصادی و مالی تشکیلات خواهد بود.

این موضوع ثابت کرد که به چه دلیل جو بایدن در دیدار با نفتالی بنت درباره کمک مالی به تشکیلات به توافق رسید تا بتواند وجهه این تشکیلات را در برابر مردم فلسطین بهبود بخشد و همزمان نقش این تشکیلات را به تامین معیشت مردم فلسطین به دور از حقوق واقعی این مردم در زمینه برخورداری از کشوری مستقل و آزاد، محدود کند.

لذا گروههای مقاومت فلسطین مانند حماس و جهاد اسلامی این دیدار را محکوم کرده، آن را خدمت به رژیم صهیونیستی دانسته و تشکیل جبهه ای واحد جهت مقابله با این خیانت را خواستار شدند و تاکید کردند که دیدار مزبور باعث تعمیق اختلاف در جامعه فلسطین و تسریع در روند عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها