خروج آمریکا از افغانستان/ طالبان: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی همه ملت افغانستان است

سه شنبه 9 شهريور 1400 - 09:03

سخنگوی طالبان در اولین نشست خبری پس از خروج آمریکا گفت: طالبان به‌دنبال روابط دیپلماتیک با آمریکا و جهان بوده و این پیروزی (خروج آمریکا) متعلق به همه مردم افغانستان است.

العالم - آسیا

سخنگوی طالبان گفت: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی ملت افغانستان است.

«ذبیح الله مجاهد» در جمع خبرنگاران در فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: نیروهای تازه نفس تیپ بدری 313 وارد فرودگاه کابل می‌شوند.

سخنگوی طالبان پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکایی از فرودگاه کابل، که نشان دهنده پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکاست، گفت که این پیروزی متعلق به همه مردم افغانستان است.

همچنین گزارش شده است که رهبران طالبان پس از خروج آمریکا به صورت نمادین از باند فرودگاه بین المللی کابل عبور کرده‌اند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که طالبان می‌خواهند روابط دیپلماتیک خوبی با آمریکا و جهان داشته باشند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن پس از اتمام خروج نیروهای نظامی خود از کابل، پایگاه دیپلماتیک خود را برای افغانستان به دوحه قطر منتقل می‌کند.

رسانه‌های بین‌المللی در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه گزارش دادند آخرین هواپیمای آمریکایی لحظاتی پیش فرودگاه کابل را ترک کرده تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.

پس از آن، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا تکمیل شدن عملیات خروج ارتش آمریکا از افغانستان را تأیید کرد. او گفت: «هیچ کلامی از سوی من نمی‌تواند وسعت فداکاری‌ها و دستاوردهای کسانی که در افغانستان خدمت کردند را به طور کامل ادا کند.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها