رویترز: اوپک پلاس به رغم فشارهای آمریکا، تولید نفت را افزایش نمی‌دهد

رویترز: اوپک پلاس به رغم فشارهای آمریکا، تولید نفت را افزایش نمی‌دهد
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 14:07

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز خبر دادند که به رغم فشارهای آمریکا برای تولید بیشتر نفت، احتمال دارد در جلسه امروز سیاست‌های جاری اوپک پلاس تغییر کند.

العالم ـ آسیا

رویترز امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع خود نوشت، اوپک پلاس پیش‌بینی می‌کند بازار نفت حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱میلادی با کسری عرضه مواجه بوده و ذخایر نفتی تا ماه مه ۲۰۲۲ نسبتاً پایین بماند. اظهارات منابع آگاه در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان کمیته فنی مشترک اوپک پلاس گزارش به‌روز شده‌ای از وضعیت بازارهای نفت در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ ارائه کرده‌اند.

در این گزارش که هنوز منتشر نشده، پیش‌بینی‌شده که کسری عرضه امسال، روزانه ۹۰۰ هزار بشکه باشد زیرا تقاضای جهانی پس از همه‌گیری ویروس کرونا بهبود یافته و اوپک پلاس نیز به تدریج تولید خود را به سطوح سابق افزایش می‌دهد.

این گزارش پیشتر مازاد تولید روزانه ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بود که بعداً آن را به ۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

در نتیجه، برخلاف پیش‌بینی اولیه برای ژانویه ۲۰۲۲، موجودی نفت تجاری در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تا مه ۲۰۲۲ کمتر از میانگین بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۱۵ باقی خواهد ماند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که تقاضای جهانی نفت امسال ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز و سال آینده ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. مشخص نیست که این ارقام در گزارش اخیر افزایش یافته یا خیر.

وزیر نفت کویت پیشتر اعلام کرده بود که مسئله افزایش تولید نفت که ماه گذشته از سوی اعضای اوپک پلاس مورد توافق قرار گرفت، ممکن است در جلسه ۱۹:۳۰ امروز تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک مورد بازنگری قرار گیرد.

محمد عبداللطیف الفارس افزود: از زمان آغاز موج چهارم کووید –۱۹ در برخی مناطق، باید مراقب باشیم و این افزایش تولید را مورد بازنگری قرار دهیم. همچنین ممکن است افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز متوقف شود.

به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی چون روسیه که در مجموع به اوپک پلاس شناخته می‌شوند، امروز تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد توافق‌های قبلی پیرامون افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت برای چند ماه آینده بحث و تبادل نظر کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها