آزمایش موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک بومی مرصاد ۱۶/ قابلیت‌های رزم نیروی پدافند هوایی ارتش افزایش یافت

آزمایش موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک بومی مرصاد ۱۶/ قابلیت‌های رزم نیروی پدافند هوایی ارتش افزایش یافت
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 20:53

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش بهره‌گیری از نسل جدید سامانه مرصاد ۱۶ را موجب افزایش قابلیت‌های سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش دانست و گفت: این موشک می‌تواند در مقابل طیف وسیعی از اهداف، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» رونمایی و آزمایش موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک بومی مرصاد ۱۶ را خبری خوشحال‌کننده برای حوزه دفاعی کشور دانست و اظهار داشت: ارتش در اقدامی مشترک با مجموعه وزارت دفاع و دانشمندان نیروی پدافند هوایی موشک مرصاد ۱۶ را طراحی کرده و ساختند.

وی مرصاد ۱۶ را یک موشک اثرگذار در سیستم پدافند هوایی کشور دانست و عنوان کرد: مرصاد ۱۶ یک سامانه کاملاً بومی با فناوری کاملاً نوین است که قابلیت کارکرد در محیط‌های پرحجم جنگ الکترونیکی را دارد.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش در تشریح ویژگی‌های سامانه مرصاد ۱۶ گفت: موشک‌های مرصاد ۱۶ کاملاً متحرک و چابک است و جهت انجام مأموریت‌های واکنش سریع بسیار کارآمد است. مرصاد ۱۶ در اقدامات و عملیات‌های کمینگاهی می‌تواند کارآمدی زیادی داشته باشد؛ زیرا در این مأموریت‌ها تحرک، آتش و تحرک مجدد اهمیت زیادی دارد.

سرتیپ خوش قلب با بیان اینکه با مرصاد ۱۶ یک قابلیت بسیار بزرگی به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی اضافه شد، افزود: سامانه مرصاد ۱۶ می‌تواند در مقابل طیف وسیعی از اهداف در بردهای متوسط و ارتفاع پست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که موشک‌های کروز به عنوان یکی از تهدیدات جدی در ارتفاع پست مطرح هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی درباره دیگر ویژگی سامانه مرصاد ۱۶ گفت: برای نخستین بار در نیروهای مسلح به قابلیت هدایت تمرکزی و اجرایی تمرکزی دست پیدا کردیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران با مرصاد ۱۶ توانسته است سامانه را از مراکز فرماندهی کنترل فعال خود فاصله دهد؛ با این نحوه کارکرد که هدف توسط مرکز فرماندهی و کنترل به‌صورت کاملاً مکانیزه و در یک محیط ارتباط امن و رمز شده به سامانه مرصاد ۱۶ واگذار شود و سامانه نیز علیه هدف تعیین شده اجرای آتش کند و آن را از بین ببرد.

پربیننده ترین خبرها