تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش از فردا آغاز می شود

تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش از فردا آغاز می شود
شنبه 6 شهريور 1400 - 16:45

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش از تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش در کل گستره جغرافیایی کشور به منظور آمادگی و هوشیاری بیشتر خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تمرین بزرگ دیده بانی با رمز "یا بصیر" از فردا با آماده باش همه ی مراکز فرماندهی و کنترل مناطق و گروه های پدافندی و پست های دیده بانی ثابت و سیار در کل کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف و ویژگی های این تمرین منحصر به فرد است، افزود: پس از تغییرات عمده‌ای که در شبکه دیده بانی کشور به لحاظ جایگزینی تجهیزات نوین و لایه های ارتباطی صورت گرفته است، این تمرین هدفمند در حوزه ی دیده بانی بصری با بهره‌گیری از سناریوهای مختلف می‌تواند پدافند هوایی را در مقابله با کشف دقیق، صحیح و به موقع یاری نماید.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این تمرین تماما بومی و ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی پدافند هوایی و صنعت دفاعی کشور است، تصریح کرد: مهمترین هدف این تمرین ارتقای وضعیت آمادگی پست های دیده بانی به سطح مطلوب در راستای اجرای موثر ماموریت های محوله کشف و گزارشات دیده‌بانی، تحت شبکه یکپارچه پدافند هوایی است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: افزایش دقت و سرعت در گزارشات دیده بانی در برابر تهدیدات بالقوه به ویژه در حوزه پهپاد از اهداف پیش بینی شده در این تمرین بزرگ است؛ همچنین در این تمرین ارزیابی توانایی ظرفیت کشف بصری در معابر نفوذی صعب‌العبور و غیرقابل گسترش سامانه های راداری به صورت دقیق انجام می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها