جزئیات عملیات موشکی و پهپادی یمنی‌ها از زبان وزیر دفاع عربستان

جزئیات عملیات موشکی و پهپادی یمنی‌ها از زبان وزیر دفاع عربستان
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 10:28

منابع از شلیک چند فروند موشک و پهپاد یمنی به مواضع عربستان در جنوب و شرق این کشور خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع عربستان سعودی مدعی شد که ائتلاف جنگی وابسته به این کشور ضد یمن، 3 موشک بالستیک و 3 پهپاد که به منطقه شرقی عربستان شلیک شده بود را رهگیری کرد.

وزارت دفاع عربستان همچنین اعلام کرد که این حملات همراه با تلفاتی بوده و 14 خانه در منطقه الدمام نیز آسیب دیدند.

این در حالی است که بامداد امروز منابع خبری مدعی شنیده‌شدن صدای دو انفجار در شهر بندری «دمام» در شرق عربستان سعودی شده بودند.

همچنین منابع خبری به نقل از شاهدان محلی مدعی شدند که تاسیسات نفتی آرامکو سعودی در شهر «ظهران» به دلیل انفجارهای مجاور و حمله موشکی بالستیک یا هواپیمای بدون سرنشین توسط انصارالله تعطیل شده است. برخی منابع خبری نیز مدعی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو شدند. تاکنون مقام‌ها و رسانه‌های سعودی در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

ائتلاف سعودی ادعا می‌کند که حملات نیرو‌های یمنی، برای حمله به غیرنظامیان است و این ائتلاف اقدامات عملی را برای حمایت از آنان و زیرساخت‌ها انجام خواهد داد.

این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همواره تأکید کرده است که حملات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات نظامی عربستان سعودی تا زمانی که حملات آن‌ها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته برای توجیه اقدامات و حملات هوایی در یمن و همچنین با ایجاد سپر برای تجهیزات نظامی مانند آشیانه‌های جنگنده‌ها و اتاق جنگ، آن‌ها را در نزدیک فرودگاه‌های نظامی مستقر کرده است که فرودگاه‌ خمیس مشیط در جنوب غربی عربستان از جمله این فرودگاه‌هاست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها