انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از عربستان به خاطر نقض حقوق کارگران یمنی

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از عربستان به خاطر نقض حقوق کارگران یمنی
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 11:28

سازمان دیده‌بان حقوق بشر(هیومن رایتش واچ) اعلام کرد که عربستان با اعمال سیاستهای سخت‌گیرانه در مورد نیروهای کار یمنی حقوق آنها را تضییع می‌کند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش خبرگزاری المسیره، این سازمان بین المللی از عربستان خواست تا سیاستهای روادید کار را که می تواند منجر به بازگشت اجباری جمعی یمنی ها و به خطر افتادن زندگی آنها شود، لغو کند.

عربستان از ژوئیه گذشته شروع به فسخ یا عدم تمدید قرارداد کارگران یمنی کرده و ممکن است آنها را مجبور به بازگشت به بحران انسانی موجود در یمن کند.

دیده بان حقوق بشر افزود: عربستان سعودی به دلیل نقض مکرر قوانین جنگی توسط ائتلاف خود منجر به ایجاد بحران حقوق بشر در یمن شد و فاجعه جاری را تشدید کرد تا زیرساخت های این کشور را از بین ببرد.

این سازمان خاطرنشان کرد که عربستان سعودی همواره به دنبال کسب ستایش برای کمک های بشردوستانه خود در یمن بوده است اما این تصمیم بسیاری از یمنی ها را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها