شهادت فرمانده عملیات حشد الشعبی در جنوب بغداد + عکس

شهادت فرمانده عملیات حشد الشعبی در جنوب بغداد + عکس
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 01:56

«حاج آصف» فرمانده عملیات «الجزیره» الحشد الشعبی در «جرف النصر» در منطقه «العویسات» شمال بابل عراق به شهادت رسید.

العالم - عراق

حسن کریم ملقب به "حاج آصف" آصف یکشنبه شب در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده به شهادت رسید و دو تن از همرزمان او در تیپ ۴۷ الحشد الشعبی مجروح شدند.

عملیات های گروه تروریستی داعش در عراق طی روزهای گذشته به شکل معناداری افزایش یافته است.

شب گذشته (شنبه شب) گروه تروریستی داعش به پلیس فدرال عراق در جنوب استان کرکوک دو حمله انجام داد که در یکی از حمله ها تروریست ها ۱۳ نیروی پلیس فدرال عراق را به ضرب گلوله و بریدن سر به قتل رساندند. همچنین در حمله ای دیگر ۳ نیروی ارتش عراق به دست تروریست های داعش کشته شدند.

صابرین نیوز با اعلام این خبر افزود مسیر دسترسی به روستای «تل سطیح» ناحیه «الرشاد» محل حمله داعش به نیروهای پلیس فدرال عراق بمب گذاری شد و نیروهای پشتیبانی زمینی با وجود ادامه حملات امکان رسیدن به آن را نداشتند؛ امری که حمایت هوایی جنگنده‌ها را ضروری کرده بود اما خبری از پوشش جنگنده ها نشد.

دو روز پیش، عناصر تروریست داعش یک سرباز داعش را در مرزهای عراق با سوریه سربریدند.

همچنین در عملیات هفته گذشته تروریست ها در الطارمیه شمال بغداد ۴ تن از نیروهای حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

برخی ناظران می گویند گروه تروریستی داعش با کمک برخی دستگاه های اطلاعاتی و با مدیریت آمریکایی در حال سازماندهی مجدد خود است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

برخی منابع آگاه در حشد الشعبی می گویند آمریکا سال هاست نه تنها هیچ اقدامی درباره مبارزه با داعش انجام نداده است بلکه تروریست های داعش را به ویژه در استان صلاح الدین عراق با بالگرد انتقال می دهد.

نیروهای آمریکایی با وجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه پارلمان این کشور و قانون خروج اشغالگران از عراق همچنان از این اقدام سر باز می‌زنند.

روز جمعه دیوید شینکر معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا به حضور خود برای نابودی داعش در عراق ادامه خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها