پیام وزیر خارجه افغانستان به امیرعبداللهیان

پیام وزیر خارجه افغانستان به امیرعبداللهیان
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 23:47

وزیر خارجه افغانستان در پیامی ضمن تبریک به حسین امیرعبداللهیان نسبت به تعمیق و گسترش مناسبات دو کشور در دوره جدید ابراز اطمینان کرد.

العالم - آسیا

«محمد حنیف اتم» وزیر امور خارجه افغانستان در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه افغانستان در این پیام ابراز اطمینان کرد، تصدی سمت وزیر امور خارجه توسط امیرعبداللهیان زمینه تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی متکی بر منافع مشترک بین دو کشور همسایه، دوست و برادر ایران و افغانستان را فراهم خواهد ساخت.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز شب گذشته (یکشنبه) با امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد.

گفتنی است سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره دخالت نظامی پاکستان در تحولات افغانستان و حملات شب گذشته در پنجشیر و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از رهبران این منطقه توسط پهپادهای پاکستانی کشته شده و پاکستان شب گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حملات طالبان علیه مردم پنجشیر دخالت داشته است نیز اظهار داشت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد، اخبار نگران کننده‌ای است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستانی مایه تاسف و تأثر عمیق است.

وی با بیان این‌که دخالت خارجی را در دست بررسی داریم و باید حتما بررسی شود، اظهار داشت: تاریخ افغانستان نشان داده مداخله خارجی اعم از مستقیم و غیرمستقیم نتیجه‌ای جز شکست برای نیروی متجاوز نداشته و مردم افغانستان استقلال طلب و غیوری هستند و قطعا هرگونه مداخله خارجی محکوم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها