ترکیه تدابیر امنیتی در مرز با ایران را تشدید می‌کند

ترکیه تدابیر امنیتی در مرز با ایران را تشدید می‌کند
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 04:58

یک مسؤول ترکیه‌ای دوشنبه شب گفت: به دلیل موج احتمالی مهاجرت ناشی از تسلط طالبان بر افغانستان، تدابیر امنیتی ترکیه در مرز با ایران افزایش یافته است.

العالم - ترکیه

«محمد امین بیلمز» فرماندار استان «وان» که در مرز ایران قرار دارد، به خبرگزاری «آناتولی» گفت: اقدامات امنیتی مرزی در سه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما اقدامات امنیتی را در مرز افزایش دادیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مرز غیرقابل نفوذ باشد.

بیلمز اضافه کرد: نیروهای امنیتی ترکیه شبانه روز در مرز با هماهنگی کار می‌کنند و تمام ابزارهای فناوری موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر هیچ مهاجری در مرز وجود ندارد، افزود: البته بعضی وقت‌ها افرادی هستند که به نحوی از مرز عبور می‌کنند.

بیلمز تصریح کرد که ۷۵۰ پرسنل عملیات ویژه پلیس، ۳۵ تیم و ۵۰ خودروی زرهی در مرز کار می‌کنند.

وی همچنین از دستگیری بی سابقه قاچاقیان انسان در سال جاری خبر داده است.

این مقام ترکیه‌ای افزود: در سال ۲۰۲۱ ، یکهزار و ۳۶ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که نیمی از آنها بازداشت شدند و محاکمه آنها همچنان جریان دارد.

پس از آن که طالبان کنترل افغانستان به جز دره پنجشیر را به دست گرفتند، بسیاری از مردم افغانستان به خاطر ترس از آینده خود در زیر سایه طالبان، در حال خروج از کشورشان هستند.

همین امر موجب شده است که پس از تحولات افغانستان، ترکیه اقدامات خود را برای کنترل مرزهایش به ویژه با ایران تشدید کند.

مقامات ترکیه‌ای به ویژه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور در مناسبت‌های گوناگون اعلام کرده است که کشورش توانایی پذیرش آوارگان و پناهجویان جدیدی از مبدأ افغانستان و سوریه را ندارد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها