کره شمالی با رژه‌ای بزرگ، قدرت خود را به جو بایدن نشان می‌دهد

کره شمالی با رژه‌ای بزرگ، قدرت خود را به جو بایدن نشان می‌دهد
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 20:05

برخی رسانه‌ها از احتمال برگزاری رژه نظامی بزرگ ارتش کره شمالی در روزهای آتی که اولین مورد از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکاست،خبر دادند.

العالم - آسیا

رسانه‌ها روز سه شنبه از احتمال برگزاری اولین رژه نظامی بزرگ ارتش کره شمالی همزمان با جشن سالگرد ملی خود و از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داد که این رویداد به طور حتم و همزمان با 9 سپتامبر سالروز تاسیس این کشور باشد. «کیم جونک راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در یک جلسه توجیهی گفت که کره جنوبی از نزدیک بر تحرکات کره شمالی از جمله آماده سازی برای رویدادهای بزرگ مانند رژه نظارت می‌کند.

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در روزهای اخیر نیروها و خودروهای خود را به منطقه ای در پیونگ یانگ منتقل کرده است که از آن برای آماده سازی برای رژه ها استفاده می‌کند. آخرین رژه این کشورماه ژانویه گذشته، قبل از مراسم تحلیف بایدن بود که پیشرفت‌های برنامه موشک های بالستیک خود را به نمایش گذاشت.

این رژه می‌تواند به عنوان یادآوری وحشتناکی برای بایدن باشد که قدرت نظامی کیم کشنده‌تر شده است. تحت رهبری کیم، کره شمالی به طور پیوسته به ذخایر مواد اتمی خود افزوده و زرادخانه موشک‌های خود را که می تواند به آمریکا و متحدانش حمله کند، افزایش می‌دهد.

رهبر کره شمالی تاکنون هیچ علاقه‌ای به مذاکره با دولت بایدن نشان نداده است. کیم رژه‌های نظامی اخیر خود را شبانه برای افزایش تاثیر آن برپا کرده است. دو رژه اخیر شامل روشنایی «ال ایی دی» در جنگنده‌ها و شلیک هواپیماهای بدون سرنشین بود.

یک نشریه آمریکایی نیز اخیرا در مطلبی به توان کماندوهای کره شمالی پرداخت و نوشت، یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ماشین جنگی کره شمالی کماندوهای این کشور است و پیونگ یانگ احتمالاً بزرگترین یگان نیروهای ویژه در جهان را دارد که شمار آنها دویست هزار مرد و زن دوره دیده به ویژه برای نبردهای غیرمتعارف است.

نشریه «نشنال اینترست» در این زمینه نوشت، کماندوهای کره شمالی آموزش دیده‌اند تا در سراسر شبه جزیره کره و احتمالاً فراتر از آن عمل کرده و تهدید نامتقارن برای دشمنان خود ایجاد کنند.کره شمالی چندین دهه یک نیروی چشمگیر از تانک‌ها تا پیاده مکانیزه، توپخانه، نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه را در اختیار داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها