برای اولین بار؛ سئول موشک بالستیک زیردریایی پرتاب کرد

برای اولین بار؛ سئول موشک بالستیک زیردریایی پرتاب کرد
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 12:45

در پی تشدید تنش‌ها میان دو کره، خبرگزاری یونهاپ از آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای سئول خبر داد که از یک زیردریایی پرتاب شده است.

العالم - آسیا

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کره جنوبی یک موشک بالستیک (SLBM) را از یک زیردریایی آزمایش کرد.

این خبرگزاری گزارش کرده است که کره جنوبی با این آزمایش موشکی، به اولین کشور بدون تسلیحات اتمی تبدیل شد که چنین توانمندی را توسعه داده است.

یونهاپ به نقل از منابع نظامی ناشناس گزارش کرد که زیردریایی جدید «دوسان اهن چانگ-هو» با موفقیت آزمایش‌های پرتاب از زیر آب را هفته گذشته انجام داد و این در حالی است که آزمایش‌هایی مشابه را ماه گذشته از یک قایق در زیر آب فرورفته انجام داده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است به دلایل امنیتی، نمی‌تواند جزئیات قابلیت‌ها و توانمندی‌های یگان‌ نظامی را تأیید کند.

اداره توسعه دفاعی کره جنوبی هیچ اظهارنظری درباره این آزمایش سئول مطرح نکرده است و دریافت پاسخ سؤالات مربوط به این خبر را به وزارت دفاع کره جنوبی ارجاع داده است.

موشک‌های بالستیک قاره‌‌پیما توسط هفت کشور از جمله ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، هند و کره شمالی تولید شده است. همه این کشورها دارای زرادخانه‌های اتمی هستند که در اغلب موارد برای تسلیح موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌شوند.

طبق این گزارش، کره جنوبی موشک‌های بسیار قدرتمندی را برای هدف قرار دادن سنگرها و تونل‌ها‌های بسیار مستحکم در کره شمالی تولید کرده است و بخشی از این اقدام نیز برای کاهش وابستگی نظامی خود به ایالات متحده است که هزاران نظامی را به بهانه حمایت از کره جنوبی در مقابل کره شمالی در شبه‌ جزیره کره مستقل کرده است.

با این حال، کره شمالی در سال‌های اخیر، مجموعه‌ای از موشک‌های بالستیک قاره پیما را رونمایی کرده است و ظاهراً در حال ساخت زیردریایی‌های عملیاتی است که برای حمل این موشک‌ها طراحی شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها