رژیم آل خلیفه قاتلانی اجیر شده؛ از قتل با سلاح و زیرشکنجه تا قتل با کرونا

رژیم آل خلیفه قاتلانی اجیر شده؛ از قتل با سلاح و زیرشکنجه تا قتل با کرونا
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 23:01

از سال 2011 زمانی که انتفاضه مردمی در بحرین رخ داد، آل خلیفه خواسته های مردم برای آزادی و دموکراسی و مشارکت در حکومت را با سرکوب و شکنجه و زندان پاسخ داد. هزاران نفر و نزدیکانشان از مشاغل خود برکنار شدند و این علاوه بر قتل با سلاح و زیر شکنجه در زندانها و اینک قتل با ویروس کروناست. تمام این جنایتها با سرپوش و همکاری عربی و غربی همراه بوده است.

العالم ـ بحرین

جوانان بحرینی فقط به خاطر گفتن سخنی حق در زندانهای آل خلیفه کشته می شوند. روز گدشته محمد ناس جوان بحرینی پس از 5 ماه در زندان به سبب ابتلا به ویروس کرونا و نبود مراقبت های پزشکی جان خود را از دست داد. نظام آل خلیفه اخیرا برای حذف مخالفان خود در بازداشتگاه ها به این شیوه روی آورده است. محمد ناس چهارمین نفری است که در زندان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

نظام بحرین در طول سالها انتفاضه بحرین که از سال 2011 آغاز شد، به بازداشت و شکنجه و سپس محاکمه و حبس و اعدام شماری از زندانیان و حذف تابعیت و اخراج آنها از وطن روی آورده است. امروز نیز به حذف فعالان از طریق بی توجهی پزشکی به آنها هنگام ابتلا به کرونا روی آورده است.

فعالان در شکبه های اجتماعی به خبر مرگ محمد ناس بازداشت شده بحرینی پس از 5 ماه ابتلا به کرونا واکنش نشان دادند. او به دیابت نیز مبتلا بود. اما نظام بحرین اجازه نداد که بازداشتگاه را ترک کند؛ مگر پس از آنکه مطمئن شد دیگر امیدی به زنده ماندن او وجود ندارد. محمد ناس یتیم بوده است و فقط یک خواهر داشت.

هشتگ شهید محمد ناس در بسیاری از کشورهای عربی تبدیل به ترند شد. فعالان بر ضرورت آزادی فوری تمام زندانیان سیاسی و بازخواست رژیم بحرین به سبب تمام تجاوزاتشان علیه ملت بحرین تاکید کردند.

"علی مهنا" توییت کرد: محمد ناس یتیم و مریض بود و به زندان افکنده شد، و در عنفوان جوانی و در اوج مظلومیت به شهادت رسید. خدا شهید عزیز ما را رحمت کند.

"buhmaid" نوشت: هر گاه ظلم را در جهان می بینم. به خود می گویم که جهنم در انتظار این ظالمان است. انا لله و انا الیه راجعون.

"ابوتراب ـ بحرین" توییت کرد: شهید محمد ناس از قربانیان شکنجه و بی توجهی مسؤولان بحرینی به وضیت درمانی زندانیان است.

"ابومهدی" توییت کرد: تفاوتی ندارد که با گلوله به شهادت برسی و یا بر اثر نبود مراقبت های پزشکی، جنایتکار یکی است و نتیجه یکسان است.

"مرتضی طالبی" نوشت: شهید محمد علی ناس از قربانیان نبود مراقبت های پزشکی در زندانهای بحرین است . تاکنون چندین مورد مشاهده شده است که مسؤولان بحرینی فقط زمانی بازداشت شدگان را آزاد می کنند که به سر حد مرگ برسند تا اینگونه از جنایت قتل آنها شانه خالی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها