اجازه مجلس به وزارت جهاد کشاورزی برای تجمیع واحدهای خرده مالکی

اجازه مجلس به وزارت جهاد کشاورزی برای تجمیع واحدهای خرده مالکی
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 10:10

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی اجازه دادند نسبت به تجمیع و تبدیل واحدهای کشاورزی خرده مالکی به شرکت‌های کشت و صنعت و یا سهامی زراعی کوچک با قابلیت عرضه و معامله در بورس اقدام کند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه و در ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی با رای موافق به ماده۱۰ این طرح به وزارت جهاد کشاورزی اجازه دادند با اختصاص اعتبارات در بودجه سنواتی در راستای یکپارچه­‌ سازی مدیریت اراضی کشاورزی و بهبود بهره‌ ­وری و افزایش تولید، نسبت به تهیه و ارائه بسته تشویقی و حمایتی برای تجمیع و تبدیل مزارع و واحدهای کشاورزی خرده مالکی و کوچک مقیاس به شرکت‌های کشت و صنعت و یا سهامی زراعی کوچک ترجیحاً با قابلیت عرضه و معامله در بورس یا خارج از بورس تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نماید.

همچنین بر اساس این ماده، سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تسهیل و عرضه سهام این شرکت‌ها می‌تواند به این منظور نسبت به تاسیس یک بازار بورس یا بازار خارج از بورس جدید و یا تخصیص یک بازار مجزا در یکی از بازارهای موصوف اقدام نماید.

دستورالعمل اجرایی چگونگی و شرایط تاسیس و نحوه و نوع حمایت از این شرکت‌ها ظرف سه­ ماه از تاریخ لازم‌­الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد مشترک وزیر جهاد کشاورزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ می­‌گردد.

پربیننده ترین خبرها