سرش را جدا و بدنش را مصادره کردند؛ جنایت آل سعود بار دیگر در صدر ترندها قرار می گیرد

سرش را جدا و بدنش را مصادره کردند؛ جنایت آل سعود بار دیگر در صدر ترندها قرار می گیرد
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 17:52

درپی جنایت بی رحمانه ای که مقامات سعودی علیه کنشگر جوان عدنان الشرفا مرتکب شدند، کاربران فضای مجازی در عربستان، منطقه و جهان این جنایت را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواستار موضع گیری محکم و جدی در برابر اقدامات غیر انسانی آل سعود شدند.

العالم-داغ های مجازی

عدنان الشرفا جوان اهل منطقه الخویلدیه در القطیف واقع در شرق عربستان، درپی مشارکتش در تظاهرات مسالمت آمیز سال 2011، در سال 2014 توسط مقامات عربستان در جسر البحرین دستگیر شد.

وی دو روز پیش بدون اطلاع خانواده اش و بدون اینکه برای آخرین بار با آنها ملاقات کند، اعدام شد.

وزارت کشور عربستان طبق معمول این جنایت را با ادعاها و اتهاماتی توجیه کرد که مخالفان آن را سست و فریبکارانه عنوان می کنند.

خبرگزاری سعودی "واس" گزارشی منتشر کرد که در آن از اجرای حکم اعدام عدنان خبر داد و در این گزارش، او را به قاچاق اسلحه، شراکت در یک باند تروریستی با هدف از بین بردن امنیت کشور، حمله مسلحانه به مقامات امنیتی و تحریک هرج و مرج و شورش متهم کرد.

درپی انتشار خبر اعدام این جوان بی گناه، سیلی از واکنش های سازمان های بشردوستانه عربی و بین المللی به راه افتاد. سازمان حقوق بشر "سند"، عربستان را بخاطر اعدام افراد بی گناه، در زمره نقض کنندگان قوانین بین المللی دانست.

سازمان عفو بین الملل نیز اجرای حکم اعدام در عربستان را نقض حقوق بشر توصیف کرد و هشدار داد که بسیاری از زندانیان عقیده در عربستان در خطر اعدام هستند.

سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر نیز خواستار توقف هرچه سریع تر احکام خشونت آمیز توسط عربستان و همچنین محاکمه مسئولین این کشور شد.

کاربران فضای مجازی نیز به نوبه خود در محکومیت اعدام عدنان، همراه با انتشار تصاویر وی هشتگ های زیادی را منتشر کردند و تاکید کردند که وقتی صحبت از آل سعود به میان می آید، فرقی ندارد که یک پادشاهی واپس گرای سنتی باشد یا حکومتی که با چهره متمدن سعی بر فریب دادن جامعه بین المللی دارد. آنها خاطرنشان کردند که حکومت عربستان به قتل، تکفیر و خونریزی عادت کرده و مرگ شهید عدنان الشرفا نمونه دیگری از جنایت های این حاکمان قاتل و وحشی است.

کاربری به نام "نور عبدالله" در صفحه توییتر خود نوشت:" نظام عربستان که جدیدا مدعی آزادی و حقوق بشر شده و برای اثبات آن اقدام به راه اندازی دیسکو کرده، عدنان الشرفا را به جرم شیعه بودن نه تنها 9 سال حبس می کند و سپس سر او را می برد، بلکه حتی جنازه اش را هم پنهان می کند".

کاربری به نام "حسینی" نیز نوشت:" امروز پادشاهی تروریستی محمد بن سلمان اقدام به بریدن سر شهید عدنان الشرفا از اهالی الخویلدیه در القطیف کرد. این کار در غیاب و سکوت همه سازمان های حقوق بشری جهان انجام شد".

کاربر دیگری به نام "Zina" در توییتر نوشت:" پس از 9 سال بازداشت و شکنجه، امروز شهید عدنان الشرفا به دست یزید زمانه اعدام شد. بن سلمان سر او را از تنش جدا کرد و پیکر پاک او را نیز پنهان نمود. او گناهی جز این نداشت که شیعه ای از القطیف بود. زنجیره ستم و زور بر پیروان اهل بیت علیهم السلام بی هیچ کنترلی ادامه دارد".

پربیننده ترین خبرها