نفاق و مزدوری آمریکا عامل طولانی شدن جنگ یمن

نفاق و مزدوری آمریکا عامل طولانی شدن جنگ یمن
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 16:34

بر کسی پوشیده نیست که ائتلاف سعودی اماراتی در یمن، به رغم کمک های همه جانبه آمریکا اعم از سیاسی و نظامی دچار وضعیت اسفباری شده اند.

العالم - کشکول

در کنار عملیات "موازنه بازدارندگی هفت "، تحولات و حوادث میدانی در یمن حکایت از حمله گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع ائتلاف متجاوز و مزدوران آنها در اطراف شهر مأرب دارد؛ در این عملیات ده ها تن از مزدوران به هلاکت رسیده اند. رسانه های یمنی نیز اعلام کرده اند درگیری در اطراف مأرب و جبهه های جنوبی این استان با شدت بیشتری ادامه دارد و نیروهای یمنی با کسب پیروزی های بزرگ، چند موضع را در منطقه رغوان آزاد کرده اند و از محور شمال، به 8 کیلومتری شهر رسیده اند. همزمان جنگنده های سعودی، با حملات پیاپی، مزارع و املاک شهروندان عادی نابود کرده اند.

وقتی آمریکا و انگلیس از آه و ناله عربستان کلافه می شوند

کارشناسان مسائل یمن می گویند که با توجه به مقلوبه شدن روند جنگ و پیشروی های چشمگیر نیروهای یمنی، آمریکا و انگلیس از آه و ناله های پنهان و آشکار عربستان به ستوه آمده وراه نجات را در متهم کردن طرف یمنی جستجو کرده و مدعی شده اند که مقاومت نیروهای یمنی و کمیته های مردمی در مقابل متجاوزان، علت طولانی شدن جنگ است.

هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تصریح کرده است که مواضع آمریکا و انگلیس پس از هر بار عملیات نظامی قانونی صنعا، بیانگر نوعی نفاق سیاسی بین المللی است که هیچ توجهی به ادامه تجاوزات عربستان و محاصره یمن، ندارد. وی از این دو کشور خواسته است رژیم آل سعود را برای رفع محاصره فرودگاه بین المللی صنعا و بنادر یمن تحت فشار قرار دهند.

توافق منطقه ای آمریکا برای مرحله انتقالی جدید

فعالان وابسته به "شورای انتقالی جنوب"، وابسته به امارات از ورود تفنگداران دریایی آمریکایی به شهر عدن و مناطق مختلفی در نزدیکی کاخ المعاشیق "مقر احتمالی منصورهادی" خبر داده و گفته اند که این نیروها قرار است بر استقرار تجهیزات امنیتی و فنی در ساختمان قصد برای تأمین بازگشت او طی روزهای آینده نظارت کنند. آنها همچننی از توافق منطقه ای با آمریکا خبر داده اند که طی آن در روزهای آینده هادی برکنار شده و به رقبای سنتی اش در عدن تحویل داده خواهد شد تا به این ترتیب شرایط مساعد برای مرحله انتقالی فراهم شود.

دورویی و مزدوری

به تازگی آمریکا مدعی شده است که حملات موشکی وهوایی ارتش یمن به عمق خاک عربستان باعث "طولانی شدن زمان جنگ" می شود. این کشور می کوشد با این ترفند، روایت وارونه ای از حقایق جنگ ارائه داده و عربستان را به عنوان "قربانی" معرفی کند تا به این بهانه بتواند به پشتیبانی نظامی و سیاسی خود از این کشور ادامه دهد و از مسئولیت جنایات ناشی از ادامه حمایت از این کشور شانه خالی کند. اینجاست که معلوم می شود که اگر حمایت های سیاسی آمریکا نبود، ائتلاف تجاوز نمی توانست در مقابل فشارهای محافل بین المللی و حقوقی مقاومت کرده و سران تجاوز در دادگاه در محاکمه می بودند.

به دنبال اجرای عملیات بازدارندگی هفتم، توسط ارتش یمن، و حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در دمام، جده، نجران و جیزان، ماشین تبلیغاتی آمریکا و انگلیس به حرکت درآمده و مواضع منافقانه و مزدورانه آنها را پوشش دادند.

ناله عربستان

حمله به تأسیسات حیاتی آرامکو، ناله عربستان را بلند کرده است. این حمله ها این شرکت را تقریبا به تعطیلی کشانده است و شهروندان یمنی را بر آن داشته است که با حضور و مشارکت در فعالیت های مجازی در شبکه های اجتماعی، از عملیات بازدارندگی یمن دفاع کنند. شاید بهترین جمله ای که در این خصوص می توان گفت این جمله شهروند یمنی است که گفته است: "با این روحیه انقلابی و جهادی و بصیرت هرگز دست نیاز به امرای آل سعود و آل نهیان دراز نمی کنیم و ملتی آزاد و اصیل هستیم".

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها