امیرعبداللهیان در دیدار همتای قطری: آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است

امیرعبداللهیان در دیدار همتای قطری: آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 16:35

وزیر امور خارجه در دیدار همتای قطری، آمریکا را مسئول درد و رنج مردم افغانستان خواند و گفت: شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانستانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

العالم - ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) ۱۸ شهریور ماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه قطری، برای رئیس جمهور و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره مسائل منطقه ای و بیان دیدگاه ایران در لزوم تقویت عنصر گفتگو در نگرش به منطقه، مسائل مهم دوجانبه را مورد بحث و‌گفتگو قرار دادند.

ارتقای روابط تجاری فیمابین، تسریع صدور روادید تجاری و تسهیل و رفت و آمد تجار و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور در آینده نزدیک و همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از جمله موارد گفتگوی وزرای خارجه دو‌کشور بود.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات افغانستان تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است و شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانستانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به تهران در دوران وزارت امیرعبداللهیان است. وزیر خارجه قطر سوم مرداد ماه و در زمان وزارت محمدجواد ظریف به تهران آمد و با ظریف و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

پربیننده ترین خبرها