گزارش العالم از تازه ترین تحولات در درعا البلد

گزارش العالم از تازه ترین تحولات در درعا البلد
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 19:38

خبرنگار العالم از آخرین تحولات اوضاع در منطقه درعا البلد پس از ورود ارتش سوریه و جزییات انفجاری که خودروی حامل غذا در جنوب درعا را هدف گرفت، پرده برداشت.

العالم ـ سوریه

حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه تصریح کرد که یک خودروی حامل غذا وابسته به ارتش سوریه در جاده در غرب درعا هدف گرفته شد. این منطقه پیش از این نیز شاهد انفجار و هدف گرفتن خودروی حمل غذا و انتقال تجهیزات لوجستیکی برای ارتش سوریه در منطقه بوده است.

وی افزود: منطقه ریف درعا همچنان شاهد تنش های امنیتی است؛ برخی گروهک های خفته در آن فعال هستند. دولت سوریه نیز تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا بتواند به موجودیت این گروهک ها پایان دهد.

زیدان به نقل از منابع محلی خاطرنشان کرد که برخی شخصیت های برجسته از حومه غربی درعا عازم مسئولان دولت سوریه در منطقه درعا شدند تا توافق درعا البلد شامل مناطق غرب درعا و بویژه منطقه ای که شاهد تنش های امنیتی است، بشود تا استان درعا به طور کامل از سلاح و عناصر مسلح خالی گردد.

خبرنگار ما در گذرگاه السرایا دردرعا البلد که دولت سوریه اندکی پیش برای بازگشت اهالی افتتاح کرد، گفت: هیاتی از دولت سوریه تدابیر ورود اهالی و بازگشت آنها به منازلشان را نظارت می کند. دولت سوریه اتوبوس هایی برای انتقال اهالی از منطقه گذرگاه السرایا به داخل منطقه درعا البلد وارد منطقه کرده است تا از مشکلات و سختی های اهالی بکاهد.

زیدان افزود: دولت سوریه خاکریزها و موانع و تمام آنچه که مانع ورود اهالی خواه از طریق خودرو و یا با پای پیاده به منطقه می شود، از میان برداشت و این علاوه بر تجهیزات و کمک های لوجستیکی است که بلافاصله پس از برافراشته شدن پرچم دولت سوریه بر فراز مرکز پلیس منطقه درعا البلد وارد منطقه گردید. این امر بدان معناست که نیروهای امنیت داخلی برای برقراری امنیت و حفظ املاک و دارایی های مردم در آن منطقه حضور دارند.

خبرنگار العالم همچنین تصریح کرد که تمام این تدابیر امروز پس از ایجاد ایست های نظامی در داخل منطقه درعا البلد توسط ارتش سوریه در راستای اجرای توافق همزمان با تداوم عملیات رسیدگی به وضعیت عناصر مسلح ، به مرحله اجرا درآمد.

زیدان توضیح داد: گروه های مسلحی که با حل و فصل وضعیتشان مخالفت کردند، در منطقه اردوگاه قرار گرفتند تا زمینه خروج آنها به سمت شمال فراهم گردد. منطقه اردوگاه همچنان تحت محاصره است و مذاکرات برای پایان دادن به اوضاع محاصره شدگان ادامه دارد.

خبرنگار العالم تصریح کرد که اهالی درعا البلد از نیروهای سوریه که در منطقه برای کمک به اهالی مستقر شده بودند، استقبال کردند. و با ورود ارتش به درعا، صفحه مهمی از بحران و جنگ پشت سرگذاشته شد.

پربیننده ترین خبرها