ریاض در حال تخلیه نیروها و سلاح‌های سنگین از مأرب یمن است

ریاض در حال تخلیه نیروها و سلاح‌های سنگین از مأرب یمن است
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 22:40

همزمان که برخی خبرها حاکی از آماده شدن ریاض برای خروج از مأرب یمن است، یک کاروان نظامی سعودی در حال خروج از شهر مأرب در کمین نیروهای صنعاء گرفتار شد.

العالم - یمن

یک کاروان نظامی از نیروهای سعودی صبح امروز پنجشنبه در شرق شهر مأرب [مرکز استان مأرب] کمین خورد.

وبگاه خبری «البوابة الاخباریة الیمنیة» گزارش کرد، خبرها حکایت می‌کند که ریاض تخلیه مأرب از نیروها و سلاح‌های سنگین را آغاز کرده چرا که نیروهای صنعاء در حال یکسره کردن کار این استان به سود خود هستند.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء موفق شدند شهرستان رحبه در جنوب غرب استان مأرب را از نیروهای ائتلاف سعودی پاکسازی کنند و یک قدم دیگر به شهر مأرب مرکز استان مأرب و آزادسازی کامل آن نزدیک شوند.

منابع قبلیه‌ای در مأرب به البوابة الاخباریة گفتند، افراد مسلحی که این کمین را برای نیروهای سعودی گذاشتند احتمالا از نیروهای صنعاء هستند. این کاروان نظامی شامل افسران، سربازان و ادوات نظامی سعودی بود که هنگام عبور از منطقه القرون بین اردوگاه الرویک و غوبریان در شهرستان وادی عبیده کمین خورد.

به گفته این منابع، این کمین به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی و انهدام شماری از ادوات آنان منجر شده است.

طبق این گزارش، این کمین نظامی، نشان دهنده قواعد و شدت نبرد در جنگ آزادسازی مأرب است چرا که نیروهای صنعاء با نزدیک شدن به نبرد نهایی (شهر مأرب مرکز استان) تاکتیک‌های متنوعی به کار گرفته‌اند.

در ساعات گذشته نیروهای صنعاء از چند جهت به محدوده شهر مأرب، مرکز استان مأرب نزدیک شده‌اند و نشانه‌ها حاکی از تسلط قریب الوقوع نیروهای صنعاء بر این استان غنی از منابع گازی و نفتی است.

نبرد آزادسازی استان مأرب از سال گذشته آغاز شده و این نبرد در ماه‌های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند گذشته) تشدید شد.

پربیننده ترین خبرها