استعفای دسته جمعی حزب حاکم مغرب در اعتراض به نتیجه انتخابات

استعفای دسته جمعی حزب حاکم مغرب در اعتراض به نتیجه انتخابات
جمعه 19 شهريور 1400 - 00:08

تمام اعضای حزب عدالت و توسعه مغرب شامگاه پنجشنبه و در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور به صورت دسته‌جمعی استعفا کردند.

العالم-مغرب

در بیانیه این حزب آمده است: حزب عدالت و توسعه مسؤولت کامل نتایج انتخابات را می‌پذیرد.

براساس این گزارش تمام اعضای دبیرخانه حزب عدالت و توسعه و در رأس آنها "سعد الدین العثمانی" دبیرکل حزب و نخست وزیر کنونی مغرب استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

بیانیه حزب عدالت وتوسعه بر این باور است که "نتایج انتخابات اعلام شده نامفهوم و غیر منطقی است و بیانگر حقیقت نقشه سیاسی و جایگاه حزب در صحنه سیاسی مغرب نیست.

استعفای دسته جمعی حزب عدالت و توسعه پس از شکست سنگین آن در انتخابات پارلمانی مغرب رخ میدهد که براساس اعلام وزارت کشور مغرب، حزب تجمع ملی آزادگان این کشور توانست با کسب ۱۰۲ کرسی از مجموع ۳۹۶ کرسی حائز اکثریت آرا شد.

«عبدالوافی لفتیت» وزیر کشور مغرب در نشستی خبری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد و گفت: پس از حزب تجمع ملی آزادگان، حزب «الأصاله» و «المعاصره» ۸۲ کرسی، حزب «استقلال» ۷۸ کرسی، حزب اتحادیه سوسیالیستی ۳۵ کرسی، حزب «جنبش مردمی» ۲۶ کرسی، حزب «پیشرفت و سوسیالیست» ۲۰ کرسی، حزب «اتحاد مشروطه خواه» ۱۸ کرسی و حزب «عدالت و توسعه» ۱۳ کرسی پارلمان را از آن خود کرده‌اند.

وی افزود: سایر احزاب نیز در مجموع ۲۲ کرسی پارلمان را به دست آورده‌اند.

وزارت کشور مغرب پیش از این اعلام کرده بود که ۵۰.۱۸ درصد از واجدین شرایط (۱۷ میلیون نفر) در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند.

انتخابات پارلمانی مغرب دیروز چهارشنبه برگزار شده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها