موافقت مردم الجزائر با قطع رابطه با مغرب

موافقت مردم الجزائر با قطع رابطه با مغرب
سه شنبه 9 شهريور 1400 - 15:01

هشتگ های شهروندان الجزائر در حمایت از قطع رابطه با کشور مغرب در دو روز اخیر در این کشور ترند شده که شامل هشتگ های قطع روابط دیپلماتیک و مردم با قطع رابطه موافق هستند بود و ترند آخر بسیار مورد توجه  گسترده مردم قرار گرفت.

العالمدرگوشی

صبح امروز سه شنبه نیز هشتگ های # کودکان مغرب را نجات دهید و تکرار هشتگ #مردم با قطع رابطه موافق هستند تکرار شد و هشتگ " ما با مردم و ارتش خود هستیم افزوده و در الجزائر ترند شد.

مردم هوشیار الجزائر، از تلاش بی وقفه رژیم صهیونیستی برای کشاندن الجزائر به باتلاق عادی سازی عربی خفت بار به هر بهایی آگاه هستند، و روزنامه عبری هاآرتص در مقاله ای به قلم تسیوی برئیل نوشت : " روابط مغرب و الجزائر پس از سفر اخیر دیپلماتیک یائیر لاپید به رباط پایتخت مغرب قطع شد.

این روزنامه نوشت : رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزائر افزون بر دلائل دیگر، دلیل قطع رابطه کشورش با مغرب را اجازه ورود به نیروهای نظامی خارجی به این کشور از سوی مغرب دانست که منظورش اسرائیل است و لعمامره مغرب را به استفاده از برنامه جاسوسی اسرائیلی پگاسوس برای جاسوسی از شخصیت های بزرگ الجزائر متهم کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه الجزائر نیز گفت: برخی گروههای مغرب و در راس آن سازمان "ماک " برای استقلال منطقه قبیلیا در الجزائر تبلیغ می کند که مسئول آتش افروزی بزرگ است که به کشته شدن دستکم 90 نفر منجر شد.هاارتص گفت: الجزائر گفته اسرائیل این سازمان را تایید و کمک می کند که به نوعی مشارکت تل اویو در اتش سوزی اخیر در الجزائر اشاره دارد.

این روزنامه افزود: مغرب همچنان بر تایید گزارش سرنوشت منطقه قبیله ای قبیلیا و سازمان ماک (مورد حمایت اسرائیل ) اصرار دارد.

از دلائل دیگر بحرانی شدن روابط الجزائر و رباط ،ضربه شدید سیاست الجزائر به مغرب درباره صحرای غربی است زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا در دسامبر 2020 ،حاکمیت مغرب بر این منطقه در برابر عادی سازی با تل آویو را به رسمیت شناخت .

این روزنامه صهیونی افزود: امریکا با اقدامش (به رسمیت شناختن در مقابل عادی سازی ) پایانی برای نبرد جبهه پولیساریو و سیاست الجزائر تعیین نکرد اما از توانایی الجزائر در جلب حمایت های بین المللی برای تایید استقلال این منطقه جلوگیری کرد و اینکه "موضع الجزائر نیز گناهکار بودن اسرائیل و امریکاست و اینکه الجزائر امید داشت با انتخاب جو بایدن سیاست امریکا در قبال صحرای غربی تغییر کند که البته ناکام ماند

مردم الجزائر همچنان نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی و تلاش برای تخریب الجزائر به خاطر پیروی نکردن از دیکته های صهیونیستی امریکایی و عربی منافق،هشدار می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها