کنگره آمریکا از بیم هواداران ترامپ دوباره حصارکشی می‌شود

کنگره آمریکا از بیم هواداران ترامپ دوباره حصارکشی می‌شود
جمعه 19 شهريور 1400 - 15:08

محوطه اطراف ساختمان کنگره آمریکا بار دیگر از بیم حمله هواداران رئیس جمهور سابق این کشور، حصارکشی می‌شود.

العالم - آمریکا

در آستانه برگزاری تظاهرات از سوی هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، اطراف ساختمان کنگره آمریکا بار دیگر حصارکشی می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرفداران ترامپ قصد دارند هفته آینده در حمایت از حدود ششصد نفری که در حمله سال گذشته به ساختمان کنگره محکومیت دریافت کرده‌اند، دست به تظاهرات بزنند.

رویترز به نقل از افرادی مطلع نوشت، با گذشت دو ماه از برداشته شدن حصارهای اطراف ساختمان کنگره، قرار است بار دیگر حصارهای بلندی اطراف آن نصب شود.

یکی از این افراد که یک دستیار دموکرات کنگره است گفت، اطلاعات گردآوری شده حاکی از این است که گروه‌های راست‌گرای افراطی از جمله «حفظ کنندگان سوگند» و «پسران مغرور» قصد دارند در این تظاهرات شرکت کرده و به مأموران پلیس حمله کنند.

از سوی دیگر، پلیس کنگره روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «مواضع مستحکم امنیتی» را برای مقابله با درگیری احتمالی در برنامه‌اش گنجانده است.

روز برگزاری این تظاهرات که قرار است ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) برگزار شود، کنگره دوره تعطیلات تابستانی را به سر می‌برد و اکثر قانون‌گذاران در ایالت‌های خود به سر خواهند برد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز بامداد پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه از اطلاعات جمع آوری شده توسط مقامات فدرال نوشت: «گروه‌های افراطی راست‌گرا قصد دارند در تجمع اواخر ماه جاری مقابل کنگره آمریکا شرکت کنند که برای مطالبه "عدالت" برای صدها نفر از افرادی است که در ارتباط با تظاهرات ماه ژانویه متهم شدند».

ترامپ در انتخابات سال گذشته از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود شکست خورد و پس از آن ادعای تقلب در انتخابات را به‌طور گسترده‌ای مطرح کرد.

ششم ژانویه سال گذشته، در حالی که جلسه مشترک کنگره در حال تأیید پیروزی بایدن در انتخابات بود، هواداران ترامپ به ساختمان نهاد قانون‌گذاری آمریکا حمله کردند که کشته و زخمی شدن عده‌ای را به‌دنبال داشت. چهار مأمور پلیس کنگره نیز پس از این وقایع دست به خودکشی زدند. در پی وقوع این حمله، محوطه اطراف ساختمان کنگره به مدت ۶ ماه حصارکشی شد.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها