زاخاروا با رد بیانیه سفارت آمریکا، علت احضار سفیر این کشور به وزارت خارجه روسیه را تشریح کرد

زاخاروا با رد بیانیه سفارت آمریکا، علت احضار سفیر این کشور به وزارت خارجه روسیه را تشریح کرد
شنبه 20 شهريور 1400 - 12:43

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد بیانیه سفارت آمریکا، علت احضار سفیر آمریکا در مسکو را اعتراض به مداخله واشنگتن در انتخابات روسیه اعلام کرد و گفت: سفارت آمریکا باید این مورد را به واشنگتن گزارش دهد.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در کانال خود در تلگرام نوشت: ما امیدواریم که علت واقعی احضار جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه به دستگاه دیپلماتیک آمریکا در واشنگتن گزارش شود.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه جان سالیوان سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: سه روایت از احضار سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه را خواندم. باتوجه به اینکه وزارت خارجه روسیه احضار کرده است پس علت واقعی آن را این وزارتخانه می‌داند.

زاخارووا ادامه داد: این احضار یک علت دارد و آن مداخله در انتخابات روسیه است. امیدواریم که این مورد به صورت واقعی و آن طور که در اطلاعیه دور از واقعیت سفارت آمریکا در مسکو به وزارت خارجه آمریکا قید شده بود، گزارش شود.

روسیه قصد دارد در هفته آینده (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است.با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است. "

یک مقام دیپلماتیک روسیه گفت: سالیوان روز جمعه در وزارت خارجه روسیه حاضر شد و حدود ۲۰ دقیقه در این وزارتخانه حضور داشت. دلیل احضار سفیر آمریکا دخالت واشنگتن در انتخابات روسیه است.
در همین حال سفارت آمریکا در روسیه در بیانیه‌ای علت حضور سالیوان در وزارت خارجه روسیه را دیدار با سرگی ریابکوو معاون وزیر امور خارجه این کشور و بحث در خصوص رویکرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای عادی‌سازی روابط مسکو و واشنگتن اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها