راهپیمایی فلسطینیان برای دومین روز متوالی در حمایت از اسرا

راهپیمایی فلسطینیان برای دومین روز متوالی در حمایت از اسرا
شنبه 20 شهريور 1400 - 17:42

منابع فلسطینی از راهپیمایی گسترده در نقاط مختلف فلسطین در حمایت از اسرای در بند رژیم صهیونیستی همزمان با بازداشت مجدد چهار اسیر پس از رهایی از زندان، خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که پس از راهپیمایی شبانه در بسیاری از شهرهای کرانه باختری، نوار غزه، قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، امروز شنبه نیز سراسر فلسطین شاهد راهپیمایی فلسطینیان خشمگین از اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه اسراست.

صدها نفر در کرانه باختری تظاهرات برگزار کرده و گذرگاه نظامی الجلمه در شمال کرانه باختری نیز هدف تیراندازی از سوی فلسطینیان خشمگین قرار گرفت. این گذرگاه در چند روز گذشته همزمان با برگزاری راهپیمایی فلسطینیان، چهار مرتبه هدف تیراندازی قرار گرفت.

در استان جنین به ویژه اردوگاه جنین، شهرک عرابه و روستای بئر الباشا تظاهرات برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جان اسرا دانستند.

همچنین اهالی شهرک عرابه و روستای بئر الباشا به سمت منزل اسیر محمود العارضه در عرابه و منزل اسیر یعقوب قادری در روستای بئر الباشا راهپیمایی کردند.

در طولکرم نیز تظاهرات گسترده‌ای در غرب این شهر و نزدیکی گذرگاه شمالی شهر قلقیلیه و نیز در رام‌الله و اردوگاه الجلزون برگزار شد.

از سوی دیگر جوانان فلسطینی در بیت لحم با نظامیان رژیم اشغالگر که در حال سرکوب تظاهرات فلسطینیان بودند، مقابله کردند و علاوه بر آن راهپیمایی دانشجویان به سمت ورودی شمالی بیت لحم برگزار شد و نظامیان رژیم صهیونیستی برای سرکوب تظاهرات‌کنندگان به شلیک گاز اشک‌آور و بمب صوتی روی آوردند.

در اردوگاه الدهیشه در جنوب بیت لحم، الخلیل و قدس اشغالی به ویژه بلدة الرام، العیسویه، حیفا و أم الفحم تظاهرات گسترده برگزار شد.

شش اسیر فلسطینی هفته گذشته موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق المنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند.

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و روز جمعه (دیروز) دو تن از این اسرا را بازداشت کرد و رسانه‌های این رژیم صبح امروز (شنبه) نیز از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تاکنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها