بیش از ۵۰ درصد از مردم ژاپن بر ضد کرونا واکسینه شدند

بیش از ۵۰ درصد از مردم ژاپن بر ضد کرونا واکسینه شدند
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 11:00

واکسیناسیون کرونا در ژاپن در ماه‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ژاپن می‌گوید بیش از ۵۰ درصد از مردم این کشور به طور کامل بر ضد ویروس کرونا واکسینه شده اند.

واکسیناسیون کرونا در ژاپن از اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند سال گذشته) آغاز شد. فرایند طولانی آزمایش و تأیید واکسن سبب شد این کشور واکسیناسیون را ماه‌ها دیرتر از سایر کشورهای توسعه‌یافته آغاز کند. همچنین کمبود واکسن در مقاطعی سبب شد روند واکسیناسیون در ژاپن -- به خصوص برای سالمندان -- به کُندی پیش رود. اما در ماه‌های اخیر، واکسیناسیون کرونا در ژاپن شتاب بیشتری گرفته است و این کشور هم‌اکنون روزانه حدود ۱ میلیون دوز واکسن تزریق می‌کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن که مدیریت اقدامات مرتبط با کووید-۱۹ را نیز در این کشور بر عهده دارد -- روز یکشنبه به شبکه خبری ان‌اچ‌کی گفت انتظار می‌رود تا پایان ماه سپتامبر (اواسط مهر ماه) حدود ۶۰ درصد از مردم ژاپن بر ضد ویروس کرونا به طور کامل واکسینه شوند. این رقم با نرخ واکسیناسیون کرونا در اروپا برابر است.

دولت ژاپن در حال بررسی طرح کاهش محدودیت‌های کرونایی از ماه نوامبر (آبان) است. بر اساس این طرح، افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و یا آزمایش کرونایشان منفی باشد می‌توانند بدون محدودیت سفر کنند و در گردهمایی‌های عمومی حضور یابند.

پربیننده ترین خبرها