کرونا، اعتیاد به کوکائین را در انگلیس ۳۰۰درصد افزایش داد

کرونا، اعتیاد به کوکائین را در انگلیس ۳۰۰درصد افزایش داد
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 11:31

روزنامه دیلی میل نوشت: استفاده از کوکائین در بین طبقه متوسط جامعه انگلیس در دوران همه گیری کرونا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

العالم ـ اروپا

این روزنامه انگلیسی به نقل از کارشناسان هشدار داد که شبکه های اجتماعی عملیات انتقال کوکائین به منازل را برای قاچاقچیان آسان کرده است.

مدیر کلینیک بازپروری معتادان در انگلیس هشدار داد که رسانه های اجتماعی برای مردم یافتن قاچاقچیانی را که مواد مخدر را به درب منازل آنها می رسانند، تسهیل کرده است و در نتیجه سطح استفاده از این مواد در بین افراد حرفه ای و متخصص بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

کارشناسان همچنین هشدار می دهند که قدرت و درجه خلوص مواد مخدر از ۲۰ درصد در یک دهه قبل به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

آمار رسمی نشان می دهد که ۷۷۷ مورد مرگ ناشی از استفاده از کوکائین در انگلیس و ولز در سال گذشته رخ داده که پنج برابر نسبت به یک دهه قبل افزایش نشان می دهد.

این در حالیست که در اسکاتلند، مرگ ناشی از استفاده از کوکائین ۴۵۹ مورد بوده است که چهار برابر نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است.

این آمار در حالی منتشر شده که بتازگی ۶ نفر در ساحل دیون واقع در جنوب غرب انگلیس به جرم حمل دو تن کوکائین به ارزش ۱۶۰ میلیون پوند بازداشت شدند.

کارشناسان می گویند مردم الکل را با کوکائین ترکیب می کنند که باعث می شود کبد ماده شیمیایی سمی تولید کند که چندین برابر از خود کوکائین سمی تر است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها