اسماعیلی در گفتگو با العالم: از مذاکره با ریاض استقبال می کنیم و منتظر نتیجه نهایی هستیم + فیلم

يکشنبه 21 شهريور 1400 - 14:56

غلام حسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت که ایران افتخار می کند که میزبان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و هیئت همراه اوست؛ سفر الکاظمی به ایران بیانگر پیوند عمیق و ریشه دار دو کشور همسایه و مسلمان است.

العالم - عراق

اسماعیلی در حاشیه مراسم استقبال از نخست وزیر عراق به خبرنگار العالم گفت که دولت ایران تلاش خود را بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه متمرکز کرده است. ما نگاه ویژه ای به عراق داریم و بر این اساس این سفر می تواند نقش مهمی در تقویت روابط بین دوکشور ایفا کند.

وی درباره روابط ایران و عربستان هم گفت نخست وزیر عراق میانجی گری هایی در این خصوص کرده است و زمینه را برای گفتگوهای دوجانبه بین تهران و ریاض فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این روند ادامه دارد و در طی سفر الکاظمی به تهران موضوع میانجی گری بین ایران و عربستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از فرآیند مذاکره بین ایران و عربستان در عراق استقبال شده است و ما منتظر نتیجه نهایی هستیم.

نخست وزیر عراق هم قبل از ترک بغداد گفته بود که هدف از این سفر، تقویت روابط دوجانبه و گشودن افق‌های همکاری در زمینه های مختلف و تمرکز بر عمق روابط بن دو کشور دوست است.

الکاظمی گفته است که عراق توانسته است با تقویت همکاری های استراتژیک بر اساس حمایت از ثبات و آرامش و همکاری و دوستی، نقش مهم و محوری برای تثبیت مبانی صلح و شکوفایی در منطقه ایجاد کند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر اعلام کرد که الکاظمی در این سفر با تعدادی از مقامات ایرانی دیدار و درباره موضوعات مهم برای دو طرف گفتگو خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها