کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی مطرح کرد؛

نگرانی درباره سرنوشت ۴ اسیر «تونل آزادی»

نگرانی درباره سرنوشت ۴ اسیر «تونل آزادی»
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 09:23

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در بیانیه ای بر لزوم مشخص شدن سرنوشت اسرای «تونل آزادی» که پس از فرار از زندان «جلبوع» مجددا بازداشت شدند، تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی بیانیه‌ای را در خصوص ۴ اسیر «تونل آزادی» که به تازگی توسط رژیم صهیونیستی مجدداً بازداشت شده اند، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در بیانیه خود آورده است: نهادهای بین المللی حقوق بشری باید به منظور مشخص شدن سرنوشت ۴ اسیر تونل آزادی که به تازگی بازداشت شده اند، اقدام فوری انجام دهند.

در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده است: سیاست رژیم صهیونیستی در مخفی نگه داشتن مکان‌های بازداشت «زکریا الزبیدی»، «محمود العارضه»، «محمد العارضه» و «یعقوب قادری» و جلوگیری از ملاقات آنها با وکلایشان و همچنین انتشار اخباری مبنی بر انتقال زکریا الزبیدی به بیمارستان، نگرانی‌ها درباره سرنوشت این اسرا را تشدید کرده است.

پیشتر «محمد المدهون» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد که آزادی اسرای فلسطینی همچنان در رأس اولویت‌های مقاومت قرار دارد. این عضو ارشد حماس تصریح کرد: مقاومت هرگز پشت اسرا به ویژه اسرای عملیات تونل آزادی را خالی نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد: قهرمانان نبرد «تونل آزادی» موفق شدند هیبت رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند. برهوم در ادامه یادآور شد: انتفاضه بزرگ علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از اسرای فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی ادامه پیدا خواهد کرد. ملت فلسطین دست از حمایت از اسرای خود نخواهد کشید.

گفتنی است، فرار اسرای فلسطینی واکنش‌های مختلفی به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که عملیات فرار اسرا از زندان، یک عملیات قهرمانانه است که ضربه‌ای بزرگ به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و سیلی محکمی به ارتش و ساختار سیاسی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

این جنبش اعلام کرد که همزمان شدن این عملیات قهرمانانه با ضربه محکمی که دشمن صهیونیستی در مرز غزه دریافت کرد، شکست و ناتوانی این رژیم را بیش از پیش نشان می‌دهد. روز گذشته نیز شبکه المیادین با انتشار گزارشی تأکید کرد که سرنوشت ۴ اسیر تونل آزادی که به تازگی بازداشت شده اند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها