اسرای جلبوع؛ قهرمانانی که بازداشت مجددشان هم پایه های رژیم اشغالگر را می لرزاند

اسرای جلبوع؛ قهرمانانی که بازداشت مجددشان هم پایه های رژیم اشغالگر را می لرزاند
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 14:44

در هفته گذشته 6 اسیر فلسطینی موفق شدند که طی عملیاتی قهرمانانه از زندان صهیونیستی جلبوع فرار کنند و پیکر رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی آن را به لرزه درآورند.

العالم- کشکول

زندان جلبوع در رژیم صهیونیستی به سختگیری و شدید بودن نظارت های امنیتی در داخل و اطراف آن شناخته می شود، لذا مقامات این رژیم اطمینان داشتند که هیچ کس نمی تواند از این زندان فرار کند.

اما شش قهرمان مذکور با کندن تونلی به دور از چشم مسئولان زندان، توانستند این باور را از بین ببرند. در این عملیات هیچ نگهبانی به آنها شک نکرد، یا شاید هم برخی نگهبانان در ازای رشوه با آنان همکاری کرده باشند.

مقامات صهیونیستی تمام نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خود را بسیج کردند و در حالت آماده باش کامل امنیتی قرار گرفتند. آنها با نصب حائل های امنیتی، بازرسی افراد و حملات متعدد به روستاهای محل سکونت اسرای مذکور سعی بر پیدا کردن آنها داشتند. آنها حتی برادران تعدادی از این اسرا را بازداشت کرده تا آنها را وادار به تسلیم و بازگشت به زندان کنند.

پس از پنج روز جستجوی دیوانه وار، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو تن از آنها را دستگیر کرده است. به گفته مقامات رژیم، اهالی منطقه الناصره که فلسطینی هستند پس از مراجعه اسرا به یکی از اسرا و طلب غذا، مکان آنها را گزارش داده اند و چند ساعت بعد نیز دو تن دیگر از آنها دستگیر شده اند.

بازداشت مجدد اسرای آزاده آنطور که رژیم اشغالگر ادعا می کرد عملیات اطلاعاتی بزرگی نبود. آنها با بزرگ نشان دادن این مسئله سعی در جبران ضربه سهمگینی دارند که به دستگاه امنیتی رژیم وارد شد، درحالیکه دستگیری این چهار تن صرفا با تماس یک رهگذر با پلیس انجام شد.

در حقیقت، رژیم اشغالگر تلاش می کند که با این ادعاها چهره فلسطینیان را مخدوش کرده و با ایجاد تفرقه میان آنها، روحیه وطن پرستی شان را تضعیف کند. بعدا نیز مشخص شد شخصی که محل اسرا را فاش کرده بود یک پلیس اسرائیلی بود و به آن منطقه تعلقی نداشت. موضع ملت فلسطین در قبال قضیه شان و هم وطنان اسیرشان روشن است. آنها برای اعلام همبستگی با اسرا و در رد تلاش های رژیم اشغالگر برای ضربه زدن به زندگی و آبرویشان به خیابان ها آمدند.

جناح های مقاومت فلسطین نیز همگی حمایت خود از اسرا بخصوص شش آزاده مذکور را اعلام کرده و رژیم صهیونیستی را مسئول جان آنها دانستند. آنها این رژیم را تهدید کردند که در صورت ارتکاب هر گونه جنایتی علیه این شش تن، برای انتقام اقدام خواهند کرد.

شایان ذکر است که 5 تن از اسرای آزاده وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یکی از آنها وابسته به جنبش فتح است و اکثر آنها به حبس ابد در زندان های رژیم اشغالگر محکوم شده بودند.

واکنش جناح های مقاومت و مردم فلسطین نشان داد که وحدت فلسطینی و روحیه وطن دوستی همواره در درون آنها جریان دارد و صرف‌نظر از جنبش یا حزبی که به آن وابسته اند، موضع یکسانی نسبت به اسرای خود دارند.

ابو عبیده سخنگوی تیپ‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه حماس تاکید کرد که بازداشت مجدد بخشی از قهرمانان تونل آزادی، رسوایی سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را نمی پوشاند. او خاطرنشان کرد که معامله پیش روی تبادل اسرا تا زمانی که این قهرمانان آزاد نشوند انجام نخواهد شد.

"القسام" با این اظهارات ثابت کرد که اسرای فلسطینی چه از فتح باشند چه از جهاد، نزد حماس تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه آنها متعلق به یک سرزمین هستند و از قضیه ای واحد دفاع می کنند. این موضع تازگی ندارد و جناح های مقاومت فلسطین همیشه در مقابله با دشمن در کنار یکدیگر ایستادگی کرده اند.

گفتنی است که شبکه عبری ریچ کان عصر دیروز شنبه اعلام کرد که نیروهای جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی از بیم ایجاد تنش در مرزهای غزه، در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

به گزارش این شبکه، آمادگی هایی برای مقابله با خطرناک ترین سناریوهای احتمالی در این مناطق ایجاد شده است که شامل درگیری های مردمی در مرز، ارسال بادکنک های آتش زا و درگیری نظامی می شود.

نیروهای نظامی نیز در کرانه غربی مستقر شدند تا طی عملیات تعقیب دو اسیر باقی مانده، از آنچه "شورش" و "تلاش برای حمله به نیروهای ارتش" رژیم اشغالگر می نامند جلوگیری کنند.

از سوی دیگر دادگاه رژیم صهیونیستی در الناصره اتهاماتی را درخصوص فرار از زندان به این اسرا نسبت داد و اقدام آنها را "توطئه برای ارتکاب جنایت"، "وابستگی به سازمان تروریستی" و "برنامه ریزی برای انجام عملیاتی تروریستی" توصیف کرد. پیش از رسیدن اسرای بازداشت شده به دادگاه الناصره، ده ها جوان فلسطینی در اراضی اشغالی در مقابل این دادگاه تظاهرات کردند و عکس این اسرا را در دست گرفته و شعارهایی را در حمایت از آنها سر دادند.

در این اثنا کمیته نیروهای ملی و اسلامی در جنین امروز یکشنبه همه را به اعتصاب تجاری عمومی، تشدید همه انواع مقاومت، تظاهرات در همه مکان ها و مقابله همه جانبه در نقاط تماس با اشغالگران دعوت کرد.

این کمیته طی صدور بیانیه ای گفت:" اراده ملت ما قوی تر از موشک، زندان، تانک، ارتش و ابزارهای رژیم متجاوز اشغالگر است. در سایه حملات وحشیانه و پی در پی اشغالگران و تلاش مستمر آنها برای از بین بردن وحدت مردم و فتنه پراکنی آنها، ضروری است که توطئه هایشان را خنثی کنیم و با ملتمان در سطح جناح ها، شهرها، روستاها و سازمان ها متحد شویم و به شایعات و سخنان ساختگی توجه نکنیم".

"نیروهای ملی و اسلامی" افزود:" ما باید مردانه بایستیم تا به جهانیان بگوییم که اسرای ما خط قرمز ما هستند و سرکوب ها و سخت گیری ها و فشارهای رژیم اشغالگر بر آنها در زندان آن هم پس از ضربه سختی که از آزادی شش قهرمان ما از قوی ترین زندان هایشان خوردند، جنایتی بزرگ است که نمی توان در مقابل آن سکوت کرد. هر فرد آزاده و شریفی اهمیت این مسئله را درک می کند".

در نهایت باید گفت که رژیم صهیونیستی با دستگیری این شش قهرمان داستان را به پایان نمی رساند، بلکه با این کار قصه جدیدی را شروع می کند که رژیم ضعیفش را از چند جهت خواهد لرزاند و هزینه های زیادی را به آن تحمیل خواهد کرد. قطعا روزهای پیش رو آبستن حوادث هستند.

پربیننده ترین خبرها