کشمکش بین منصور هادی و شورای انتقالی با اشاره منافقانه عربستان

کشمکش بین منصور هادی و شورای انتقالی با اشاره منافقانه عربستان
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 14:55

چند هشتگ در یمن صبح امروز پنج شنبه ترند شدند این هشتگ ها عبارتند از: #عدن_تنتفض_ضد_الانتقالي (عدن علیه شورای انتقالی قیانم می کند) ووسم #المجلس_الانتقالي_الجنوبي(شورای انتقالی جنوبی) ووسم #شبوه_تنتفض_ضد_الاحتلال (شبوه علیه اشغالگری قیام می کند ) ووسم #عيدروس_الزُبيدي (عیدروس الزبیدی).

العالم - داغ های مجازی

عیدروس الزبیدی، رئیس "شورای انتقالی جنوبی" به دنبال اعتراضات گسترده مردمی علیه دولت هادی به دلیل وخامت اوضاع معیشتی و کاهش سطح خدمات اساسی، در استان های جنوبی یمن وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

وی همچنین نیروهای مسلح تابع خود را برای مقابله با ارتش یمن و کمیته های مردمی به حال آماده باش درآورده است.

الزبیدی در نشستی که در عدن با شرکت فرماندهان نظامی و امنیتی تابع این شورا برای بررسی حوادث و درگیری های مسلحانه در شهر لودر در استان ابین، برگزار شد گفت: نیروهای مسلح یمن جنوبی در برابر بازی با امنیت و ثبات استان ابین و کلا جنوب ساکت نمی ماند.

در مقابل، دولت فراری منصور هادی پیشتر از شورای انتقالی خواسته بود دست از بحران سازی و تدارکات نظامی بردارد.

در اینجا به ذکر مهمترین توییت ها درباره هشتگ های یادشده می پردازیم:

یک کاربر سعودی(د.زايد محمد العمري) تحت عنوان هشتگ (عیدروس الزبیدی) نوشت: عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی در همه استان های جنوبی حالت فوق العاده اعلام کرده است و این امر نقطه عطف بزرگی در حوادث یمنی به حساب می آید ..

یک کاربر یمنی با عنوان (صدام المريسي) در واکنش یه این دو توییت کاربران سعودی، نوشت: توییت این دو کاربر سعودی برایم جالب است یکی در حمایت از منصور هادی و دیگری در حمایت از در شورای انتقالی . فقط ای کاش می دانستم که آیا این دو حکومت عربستان دستور گرفته اند یا اینکه صرفا یک تصادف است.

یک کاربر یمنی دیگر با عنوان (محمود شرف الدين - Mahmoud sharaf aldin) گفته است: "عدن: معترضان به گرسنگی و هرج و مرج با تظاهرات در سراسر این استان به تهدیدهای سگ امارات یعنی عیدروس الزبیدی جواب می دهند".

یک کاربر فلسطینی با عنوان (فؤاد النُصَيري - fuad-alnusairi) هم نوشت: " شبه نظامیان اماراتی در عدن معترضان را که خواستار تقویت ارزش پول ملی و ارائه خدمات و پرداخت حقوق و تحویل نهادهای دولتی به سازمان ملل هستند را می کشند".

پربیننده ترین خبرها