عملیات " انتقام سخت" یمن علیه متجاوزان ائتلاف سعودی + ویدیو

جمعه 26 شهريور 1400 - 17:45

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و پهپادی در استان مارب تحت عنوان "انتقام سخت" علیه متجاوزان سعودی و مزدوران آنها را تشریح کرد.

العالم ـ یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درنشست خبری امروز (جمعه) خاطرنشان کرد، عملیات نظامی ویژه و گسترده مارب با عنوان عملیات "الباس الشدید" (انتقام سخت) به، آزادسازی مناطق گسترده ای از این استان منجر شد.

یحی سریع گفت: یگان موشکی و پهپادی ،دهها عملیات نظامی موفقیت آمیز انجام داد، 128 عملیات در داخل یمن و 33 عملیات در عمق خاک عربستان انجام شد.
وی افزود: نیروهای ما در این عملیات از موشک های بدر ،نکال، سعیر، قاصم، ذوالفقار و قدس 2 استفاده کردند همچنین یگان پهپادی در این حملات در مجموع 319 عملیات انجام دادند که و 136 عملیات در خاک دشمن و 183 عملیات در داخل یمن انجام شد.

وی همچنین افزود: تلفات دشمن در این عملیات 3000 کشته و 124 هزار زخمی و 550 اسیر از نیروهای دشمن و مزدوران مسلح آنان بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ماتوانستند در این عملیات ها نزدیک به 1600 کیلومتر مربع از خاک یمن را آزاد کنند. همچنین از مهم ترین نتایج این عملیات آزاد سازی دو بخش مدغل و مجزر در استان مارب بود .
وی افزود: آزادسازی پادگان ماس بزرگترین پادگانی که دشمن در سالهای گذشته از آن استفاده می کرد نیز از نتایج برجسته این عملیات بود.

پربیننده ترین خبرها