شیطنت‌های حزب متحد عربستان در لبنان؛ از احتکار سوخت تا نگهداری نیترات آمونیوم

يکشنبه 28 شهريور 1400 - 11:42

هنوز زمان زیادی از افشای احتکار سوخت توسط یکی از رهبران حزب «القوات اللبنانیه» در لبنان نگذشته که اخباری مبنی بر نگهداری نیترات آمونیوم توسط این فرد منتشر شده و گفته می‌شود شبیه همان ماده منفجر شده در بندر بیروت است.

العالم - لبنان

اوایل ماه جاری (شهریور) بود که نیروهای امنیت داخلی لبنان، اطلاعاتی در خصوص توقیف نزدیک دو میلیون لیتر بنزین در ۳۸ مخزن پُر که گنجایش هر یک، حدود ۵۰ هزار لیتر است در شهر «زحله» خبر دادند .

تحقیقات بعدی نشان داد که عامل این احتکار «مارون الصقر» برادر «ابراهیم الصقر» از رهبران حزب «القوات اللبنانیه» از احزاب متحد عربستان سعودی است.

این اقدام در شرایطی انجام شد که لبنان به شدت با کمبود سوخت روبه‌روست و تلاش‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد.

از سوی دیگر، دیروز (شنبه) یک کامیون حاوی بیست تن نیترات آمونیوم در بعلبک لبنان توقیف و به منطقه‌ای امن هدایت شد.

در همین ارتباط «لبنان دیبیت» گزارش کرد، نیترات آمونیوم کشف شده متعلق به فردی به نام «سعدالله صلح» است.

الصلح در تحقیقات اولیه اعتراف کرده که این محموله را از مزرعه مارون و ابراهیم الصقر در منطقه «ریاق» به دست آورده است.

«غسان سعود» خبرنگار لبنانی اولین نفری بود که در گفت‌وگویی اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی از وجود مقداری نیترات آمونیوم نزد برادران الصقر آگاهند.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، نیترات آمونیوم توقیف شده با درصد مازوت بالا و شبیه به همان نیترات آمونیومی است که منجر به انفجار بندر بیروت شد.

از سوی دیگر «جورج الخوری» وکیل مارون الصقر مدعی شده که موکلش ارتباطی به این موضوع ندارد و از کسانی که مدعی این امر شده‌اند، شکایت خواهد کرد.

در انفجار سال گذشته بندر بیروت حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شد. بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند و تعدادی مجروحان به حدود ۶۵۰۰ نفر رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها