انقلابی که سعودی ها را به لبه پرتگاه کشاند

انقلابی که سعودی ها را به لبه پرتگاه کشاند
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 17:26

ملت یمن امروز سه شنبه برای گرامیداشت هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر به خیابان ها آمدند تا بر موضع ثابت خود و ایمانشان به خداوند و بر پیروزی حتمی خود بر دشمنان خدا و بشریت تاکید کنند.

العالم ـ کشکول

ملت یمن با حضور در این راهپیمایی ایمان و باور و اعتقاد راسخ خود به توانایی هایش در تمام عرصه ها را اعلام کرد همچنین بر افتخار به هویت خود و شهدای گرانقدر تاکید کرد. عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: حضور مردم نشان دهنده ثبات موضع آنها و ایمان به خداوند و پیروزی است.

شادی ملت یمن در سالروز انقلاب خود، امسال، با مقاومت و ایستادگی اسطوره ای دلاورمردان یمنی در برابر ائتلاف متجاوز سعودی امریکایی صهیونیستی همزمان شد.

انقلاب یمن که در 21 سپتامبر 2014 آغاز شد، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای آزادسازی ملت یمن از سیطره آمریکا و کشورهای استکبار گر غربی بر تصمیمات سیاسی و اقتصادی و بر منابع و ثروت ملت یمن است علاوه بر آنکه برخی کشورهای مزدور غربی ازجمله عربستان و یمن اصرار داشتند که یمن همچنان تحت قیمومت آنها باشد.

محمد بن سلمان که با دستور استکبارگران جنگی علیه یمن در 21 مارس 2015 راه اندازی کرد، در واقع عربستان را گرفتار کرد. او ادعا داشت که می تواند در مدتی کوتاه بر دلاورمردان این کشور اصیل پیروزی شود حال آنکه امروز شاهد هستیم که این جنگ هفت سال به طول انجامید؛ چنانکه بن سلمان اینک بیش از هرچیز دیگر آرزو دارد تا از این گرفتاری رها گردد.

بن سلمان پس از اعلام جنگ از قاهره، در سال 2018 تاکید کرد که پایان جنگ علیه یمن نزدیک شده است. این در حالی است که واقعیت های میدانی و سیاسی در آن زمان خلاف این امر را نشان می داد زیرا عربستان هیچ دستاوردی کسب نکرده بود و روز به روز بر میزان تلفات و خسارت هایش افزوده می گشت.

میزان خسارت ها و تلفات عربستان سعودی در این جنگ سال به سال افزایش می یافت و ابتکار های بن سلمان دیگر نمی تواتست عربستان را از این گرفتاری نجات دهد؛ زیرا بن سلمان یه شرط های یمنی ها پایبند نبود. از این رو ابتکار عربستان در مارس 2021 برای پایان دادن به جنگ و توقف آتش بس با مخالفت آزادگان یمن روبرو شد.

یمنی ها حق داشتند که پیشنهاد عربستان را نپذیرند، زیرا این کشور نمی خواهد محاصره را به طور کامل علیه یمن برطرف سازد. عربستان فرودگاه بین المللی صنعا و بندر حدیده را محاصره کرده است؛ در حالی که 80 درصد از واردات یمن از جمله مواد غذایی و سوخت از این بندر وارد می شود.

راجر بویز نویسنده انگلیسی در گزارشی در روزنامه تایمز نوشت: "آینده عربستان بر پیروزی در جنگ یمن استوار است. طرح های ولیعهد سعودی برای تحکیم قدرتش محقق نخواهد شد اگر نتواند درگیری با انصارالله را به پایان برساند".

پیروزی عربستان در یمن اما خوابی بیش نیست و قطعا آمال و آروزهای بن سلمان و پدرش را نقش بر آب خواهد کرد. اینک اغلب متحدان، بن سلمان را در میدان جنگ رها کردند. نیروهای آمریکایی سامانه دفاعی خود را از عربستان خارج کردند. و در واقع قاطعانه می توان گفت که عربستان اینک در لبه پرتگاه قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها