لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است

لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 14:36

نماینده لهستان در پارلمان اروپا با اظهار اینکه طالبان اکنون قدرت در افغانستان را بدست دارد، تاکید کرد که اروپا چاره‌ای جز تعامل با طالبان ندارد.

العالم-اروپا

«رادوسلاو سیکورسکی» نماینده لهستان در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه اروپا بر گفت‌وگو با طالبان تاکید دارد، گفت: اتحادیه اروپا در کابل حضور دیپلماتیک دارد و با هرکسی که قدرت را در دست دارد تعامل خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین ما ناچاریم با طالبان تعامل داشته باشیم زیرا آن‌ها افغانستان را در اختیار دارند، ما پروژه‌های کمکی در این کشور داریم و هنوز افرادی در افغانستان باقی مانده‌اند که باید آن‌ها را خارج کنیم.

سیکورسکی افزود: ما همچنان می‌خواهیم تا رفتار طالبان را معتدل‌تر کنیم، به همین دلیل این رویه درستی است، ما باید با طالبان حرف بزنیم زیرا آن‌ها بدون خونریزی زیاد قدرت را بدست گرفته‌اند و باید دید که در مقایسه با 20 سال گذشته آن‌ها تا چه اندازه میانه‌روتر شده‌اند.

وی با اظهار اینکه تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان یکجانبه بود، ادامه داد: ما این موضوع را پس از اعلام آمریکا فهمیدیم و حتی ارتش‌های کشورهای اروپایی بطور دقیق از چگونگی خروج از افغانستان اطلاع نداشتند.

نماینده لهستان در پارلمان به «صدای آمریکا» گفت: ما باید پایگاه هوایی بگرام را حفظ می‌کردیم، حفظ این پایگاه قابل دفاع بود و از طریق آن می‌توانستیم طالبان را زیر نظر داشته باشیم؛ شاید حتی می‌توانستیم از فروپاشی سیاسی دولت کابل جلوگیری کنیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها