نگرانی روسیه از قصد آمریکا برای افزایش حضور نظامی خود در لهستان

نگرانی روسیه از قصد آمریکا برای افزایش حضور نظامی خود در لهستان
جمعه 29 مرداد 1400 - 12:26

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه اعضای ناتو باید به رعایت اصل بازدارندگی نظامی بازگردند، ابراز نگرانی کرد: زیرساختارهای ایجاد شده در خاک لهستان امکان استقرار تا ۲۰ هزار نظامی آمریکایی را دارند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران برنامه‌های ایالات متحده برای افزایش حضور نظامی خود در خاک لهستان است.

زاخارووا گفت: «مسلماً ما نگران افزایش حضور نظامی آمریکایی در لهستان هستیم. برنامه ریزی شده تا تعداد واحدهای نظامی آمریکا در این کشور افزایش یافته و علاوه بر 4 هزار و 500 نظامی مستقر، نیروهای مضاعفی به لهستان اعزام شود. زیرساختارهای نظامی ایجاد شده در خاک لهستان این امکان را بوجود آورده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تا 20 هزار نیروی نظامی آمریکایی در آنجا مستقر شوند.»

این دیپلمات بلندپایه همچنین تأکید کرد، روسیه از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست می‌کند تا به رعایت اصل بازدارندگی نظامی بازگردند.

ماریا زاخارووا ادامه داد: «ما از کشورهای عضو ناتو می‌خواهیم تا به رعایت اصل بازدارندگی نظامی بازگردند. پیشنهادات سازنده طرف روسی درباره کاهش وخامت اوضاع در قاره اروپا پیش از این به رهبران ناتو ارائه شده و همچنان به وقت خویش باقی است.»

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد که فدراسیون روسیه قصد دارد در آینده نیز با دقت کامل وضعیت نظامی در خاک اروپا را زیر نظر بگیرد و همانطور که مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند، در صورت ضرورت تمامی اقدامات لازم برای دفاع از منافع ملی و قانونی کشور انجام خواهد گرفت.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها