ضربه کاری بر پیکر جنبش النهضه تونس؛ استعفای بیش از 100 عضو

ضربه کاری بر پیکر جنبش النهضه تونس؛ استعفای بیش از 100 عضو
شنبه 3 مهر 1400 - 12:15

بیش از یکصد تن از رهبران جنبش النهضه تونس امروز شنبه با صدور بیانیه ای، از این جنبش استعفا کردند، در میان این افراد تعدادی نماینده مجلس و اعضای سابق شورای مؤسسان و برخی اعضای مجلس شورا و مسئولین مناطق هم دیده می شوند.

العالم - تونس

113 تن از رهبران و اعضای جنبش النهضه با صدور بیانیه ای استعفای خود را از این جنبش اعلام کردند. آنها در این بیانیه علت مستقیم استعفای جمعی خود را ناتوانی حزب از اصلاحات داخلی دانسته و تأکید کردند:" رهبری فعلی این جنبش باید مسئولیت کامل انزوای این جنبش در عرصه های ملی را بپذیرد. کما اینکه این جنبش تا حد زیادی مسئول اوضاع کنونی کشور و فراهم شدن زمینه کودتا علیه قانون اساسی و نهادهای قانونی است. "

در این بیانیه آمده است: "سیاست های اشتباه رهبران جنبش النهضه " باعث "انزوای این جنبش و ناتوانی ان از حضور فعالانه در جبهه های مشترک مقابله با خطرات استبداد نهفته در تصمیمات 22 سپتامبر 2021 است".

عبد اللطیف المکی، سمیر دیلو و محمد بن سالم از رهبران رده اول جنبش و شماری از نمایندگان مجلس تعلیق شده به نام های جمیله الکسیکسی، التومی الحمرونی، رباب اللطیف و نسیبه بن علی و تعدادی از اعضای شورای ملی مؤسسان مثل آمال عزوز و تعدادی از اعضای مجلس شورای ملی و شوراها و دفاتر منطقه ای و محلی از جمله کسانی هستند که بیانیه استعفا را امضا کرده اند.

پربیننده ترین خبرها