رکوردشکنی کاهش امید به زندگی در جهان در پی پاندمی کووید-۱۹

رکوردشکنی کاهش امید به زندگی در جهان در پی پاندمی کووید-۱۹
دوشنبه 5 مهر 1400 - 08:15

به گفته پژوهشگران، پاندمی کووید-۱۹ پس از جنگ جهانی دوم، مهمترین عامل کاهش‌دهنده امید به زندگی در جهان محسوب می‌شود.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بنا بر مندرجات پژوهش دانشگاه آکسفورد که روز دوشنبه منتشر شده است، پاندمی کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، پس از جنگ جهانی دوم مهمترین عامل کاهش‌دهنده امید به زندگی در جهان محسوب می‌شود.

بنا بر این پژوهش، پاندمی کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، امید به زندگی را در میان مردان آمریکایی بیش از ۲ سال کاهش داد. همچنین از میان ۲۹ کشور مورد مطالعه، امید به زندگی در میان ساکنان ۲۲ کشور در سال ۲۰۲۰، در قیاس با سال ۲۰۱۹ بیش از ۶ ماه کاهش یافت. گستره کشورهای مورد مطالعه اروپا، ایالات متحده و شیلی بوده است. به طور کلی از میان ۲۹ کشور مورد مطالعه، کاهش امید به زندگی در ۲۷ کشور مشاهده شده است.

به گفته پژوهشگران، پاندمی کووید-۱۹ مهمترین عامل کاهش‌دهنده امید به زندگی در جهان است. بنا بر تخمین رویترز، تا‌کنون حدود ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.
داده‌های این پژوهش همچنین حکایت از آن دارد که در بیشتر کشورها، امید به زندگی در میان مردان کاهش شدیدتری داشته است. به طور کلی، امید به زندگی در میان مردان در ۱۵ کشور بیش از ۱ سال کاهش یافته در حالی که این رقم برای زنان تنها در ۱۱ کشور مشاهده شده است.
این پژوهش در نشریه بین‌المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها